China Glaze – Electric Pineapple

Kollektion: Island Escape, Sommaren 2011

Förra årets sommarkollektion från China Glaze innehöll bara sex lack ändå har jag inte provat alla. Varför måste de släppa så många lack i kollektionerna nu för tiden? 12 lack i årets sommarkollektion liksom. Hur hinna när man dessutom vill ha alla? o_O Sen kommer hösten, sen kommer julen osv. 🙂

Electric Pineapple är ett krämlack i en smutsgul färg som är cool. Det är svårt att avgöra om det är gult eller ljust grönt egentligen men just den typen av färg gillar jag. Vad mer kan man säga om detta? Det är fränt i vilket fall och även detta lack föll mig på läppen.

Applicering: Usch då. Det här var lite jobbigt att måla med eller så var jag bara trött. Det var rinnigt och svårt att kontrollera och först ser det ut att bli lite strimmigt men det jämnar ut sig fint och ser bra ut efter tre lager. Städa fick jag göra då det rann iväg ner vid nagelbanden. Torktiden var lite längre än normalt.

 

English:

Island Escape, Summer 2011

Another summer shade from China Glaze that makes me happy. Green toned yellow that looks dirty but still fresh. A fun creme that I really like. China Glaze is my favorite brand for sure.

Application: Runny and hard to manage so I had to clean some of my cuticles afterwards. At first I thought this looked streaky but after three coats it looked perfectly even. The dry time is on the long side.

 

 

 

19 reaktioner på ”China Glaze – Electric Pineapple

  1. Den här gillade jag jättemycket när jag bar den förra året! Måste plocka fram den igen men som du säger, det står ju nya lack uppradade som liksom kräver att man tar dem först. Det kommer verkligen mycket nytt och mycket snyggt…

  2. Jag bär dess orange kompis just nu, Papaya punch. De är hysteriskt snygga bägge två. Säger som Sminkan.. Det kommer så mycket nytt och snyggt

  3. Jag gillar inte denna färg vanligtvis men som vanligt blev jag sugen när jag ser dina bilder. Sluta upp med det människa 😉
    Som sagt, efter England ska jag beställa.. Och då blir det nog Up and Away först

  4. Phew, det är alltså inte bara jag som önskar att de släppte lite färre lack än 12 i många kollektioner! Bättre att satsa på sex mer unika färger isåfall, tycker jag. Precis som med kollektionen det här läckra lacket kommer från!

  5. Ping: China Glaze Island Escape Collection Summer 2011 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

