China Glaze – Don’t Be A Square

Kollektion: Kaledoscope Collection, 2006

Äntligen fredag. Fy sjutton, vad trött jag har varit på mornarna denna veckan. Hade glömt av hur trögt det är att gå upp så tidigt. Semester är inte dumt alls. Skimmerskuggans härliga holofredag är i alla fall här igen och jag har några holografiska lack från China Glaze kvar att testa. Jag vet att jag är knasig.

Lite uppdatering angående Dennis kan ni få. Sambon och hans arbetskamrat skymtade katten vid deras jobb som inte ligger allt för långt ifrån vårt hem. Han har dock inte visat sig hemma än. Skönt i alla fall att veta att han är vid liv. Jag förväntar mig att han visar sig hemma i helgen. Annars…

Don’t Be A Square är ett rosa hololack i en rosa nyans som jag gillar. Vissa ljusa rosa hololack kan se lite mjäkiga ut men det här är verkligen sött. Jag är inte bäst på att förklara nyanser men man skulle kunna säga att det är gammelrosa utan att bli tantigt. Eftersom jag prioriterade gymmet igår framför att lacka naglarna innan solen hade gått ner får ni se lacket utan sol. 😦 Jag förväntar mig att få se solen idag. Jag vill, jag vill!

Applicering: Jättelätt att måla med om man kör tre drag per lager. Mitten, ena sidan, andra sidan. Grejsar man för mycket med penseln drar den med sig lack och lämnar kala fläckar. Tre lager har jag använt men man kan nästan skymta VNL men inte så att det stör. Körde utan topplack denna gången och det torkade i ett nafs.

 

English:

Kaleidoscope Collection, 2006

It’s holo friday again today, invented by Skimmerskuggan. I love to celebrate fridays with holos. Today I will show you Don’t Be A Square from the Kaleidoscope Collection, a gorgeous collection from China Glaze. This one is medium pink and very cute. Lots of rainbows in the sun but I only took pictures in indoor lightning.

Application: If you only use three drags on every nail on each coat this is easy to paint with. Otherwise it will drag the polish beneath it with the brush and leave bald spots, the usual problem with most of the holos. I didn’t use top coat this time and it dries quickly.

 

 

24 reaktioner på ”China Glaze – Don’t Be A Square

  1. Lacket är lite för rosa för att vara min kopp te, men det är fint på dig! Jag förstår precis vad du menar vad gäller att gå upp på morgonen! Jag upplever precis samma sak den här veckan, det är riktigt gräsligt att försöka vakna.
    Hoppas Dennis masar sig hemåt i helgen!

    • Jag har varit anit-rosa tidigare men det måste ha hänt något för jag har börjat gilla rosa. Kanske inte mesrosa och beigerosa men de flesta rosa har börjat gå hem hos mig. Ve och fasa på det liksom.

  2. vilka fantastiska bilder du fått till trots brist på sol. Underbara! Jag är inte så förtjust i den här färgen på mig, den lutar åt persika tror jag och jag behöver mer kontrast i färgerna för att det ska vara perfekt, men jag älskar ju hololack och det är ett fint hololack oavsett att det blir för blekt på mig. 😀

  3. Åh, jag borde verkligen skaffa fler lack ur den här kollektionen om jag ska köpa fler hololack. Till och med lite söta, mjäkiga färger blir ju fina med den här typen av partiklar!

  4. Pretty!!! Önskar att jag hade fler av China Glazes gamla holon men suktar nog inte tillräckligt för att ebaya dem… Håller tummarna för att Dennis har gjort en hemvisit:)

    • Det finns ju så många fina holosar. Jag är glad att jag har Kaleidoscope och OMG! men saknar ju massa Layla, Jade osv.

      Dennis har visat sig hemma med jämna mellanrum nu och äter regelbundet. Inatt sov han i vår källare så det verkar som att han har hittat hem igen. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

