China Glaze – Flip Flop Fantasy

Kollektion: Poolside Collection, Sommaren 2010

Jag kör på lite till med China Glaze, hoppas ni inte tröttnar. Men först, uppdatering om min beiga pälsboll Dennis.

I fredags när jag kommit hem från jobbet knackade det på på dörren. Ett medelålders par berättade att de hade en katt hos sig som just nu låg och sov hos dom. De hade inte släppt in honom utan han låg på en filt på deras altan. Mannen var allergisk så därför kunde de inte ha honom inne. De hade matat honom eftersom de tyckte han såg ynklig ut och dessutom jamade han som om världen skulle gå under. Jag tyckte väl att det var lite märkligt att de hade matat honom med tanke på hans märkning i örat men jag bad dom snällt men bestämt att inte mata mer. Jag fick bära hem min egna katt till vårt hem och han sprang direkt till sin matskål. Efter det verkar han ha fattat var han hör hemma. Lite lätt uppvispat ägg fick han och på lördagen fick han smaka på grädde. Hela helgen har han visat sig hemma och även i morse kom han hem och skulle äta. Pju. Hoppas han förstår nu var han har det som allra bäst. 🙂 Här kommer en gammal bild på plutten. Måste nog fota lite nytt på honom.

 

Till lacket då som är så himla kul! Det är neon, det är lysande och galet och jag älskar det. Färgen är…skrik-korall? Det är den bästa beskrivningen jag kan komma på. Inget skimmer i detta men det behövs inte då det klarar sig alldeles utmärkt utan krusiduller. 🙂

Applicering: Mycket bättre än Sun Worshiper som var det värsta jag har varit med om. Tre helt ok lager som blir lite strimmigt men jämnar ut sig fint till slut. Torkar fort men matt så jag har så klart överlack.

 

English:

Poolside Collection, Summer 2010

Woohoo! What a fun and crazy color. It’s a neon creme that looks like a coral on ecstasy. 🙂 Just so bright.

Application: Much better formula on this than on Sun Worshiper. This one covers in three coats and dries fast but matte. Looks streaky at first but great after three coats. I think top coat is necessary ‘cause I like it shiny.

 

 

34 reaktioner på ”China Glaze – Flip Flop Fantasy

  1. Vad glad jag blev över att läsa att Dennis är hemma igen! :)) Var tvungen att skriva det på twitter också.. fåntrattsjag 😀 Lacket är grymt! Finns det något liknande fast rosa? Jag är inte så insatt i nagelkollektionerna för tillfället… så det är enklare att fråga experten än att googla runt 😉

    • Jag är också så glad. 🙂 Du är inte fåntrattig, bara gullig. Det finns ett rosa lack i samma kollektion. Pool Party heter det tror jag men jag har det inte själv. Det verkar himla snyggt. Sen finns ju Orly Beach Cruiser t. ex.

  2. Vad skönt att din katt är hemma!! 🙂 Förstår hur det känns.
    Hur ofta lackar du om dina naglar?
    Har du något bra tips på lack mot gula naglar? ( har ju aldrig använt base coat tidigare :/ )

    • Ja, det känns så himla skönt att min lille Dennis är hemma.

      Jag lackar om varje dag om jag hinner. Däremot är jag helt fel person att fråga ang. gula naglar. Mina naglar är nämligen riktigt missfärgade där under lacken. Har inget tips. Använder alltid baslack men det verkar inte hjälpa. :/

  3. Men gud vad skönt att han äntligen är hemma igen! Har tänkt på dig och honom senaste dagarna.

    Skrik-korall är en passande beskrivning av färgen på Flip Flop Fantasy. 🙂

    • Åh, vad snäll du är som tänkt på oss. Jag är så himla tacksam över att han är hemma att jag inte ens blir arg på honom när han ska ut 03.30 på morgonen.

      Kom bara på ordet skrik-koral. Det är ju verkligen så. 🙂

  4. Härligt att Dennis är hemma! Känns skönt att veta. Och lacket är underbart! Jag minns fortfarande när Annie var här på fika med det lacket på naglarna. Det ser verkligen ut som på din sista bild. Galet häftig färg. Jag måste ha det jag också men det är alltid oos…

    • Om man t.ex. vill vara diskret är det ju inte rätt lack att välja. Gillar du inte neon? Vet att du har bra smak gällande lack och jag föll pladask för Essie-lacket du visade igår. Så äckligt snyggt det var.

  5. Vad jag är glad för er skull att lille pälsbollen är tillbaka! Helt underbart, det är fruktansvärt när dom är på rymmen så där!

    Lacket är ju också fint förstås, men Dennis är finast 🙂

    • Åh, tack. Jag är också jätteglad. Nu har han visserligen varit ute på äventyr två nätter men…det är inte så ovanligt. Hoppas att jag får träffa honom idag. 🙂

      Det finns nog inget lack i världen som slår Dennis söthet.

  6. Känner mig tacksam över att min katt i princip aldrig går utanför tomten! Hade gråtit blod om hon bara försvann så där…. Skönt att han är hemma igen.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

