China Glaze – Flirty Tankini

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012

Flirty Tankini trodde jag skulle bli en av favoriterna ur kollektionen. Det blev inte en favorit men lacket är så himla sött så att jag kunde inte låta bli att bli lite småkär i det ändå. Färgen är inte lätt att beskriva. Den är korall, rosa och orange på samma gång och jag förmodar att det är skimret som förvillar. Det är verkligen lyster i lacket precis som i de andra lacken som har skimmer i sig i kollektionen. Till en början funderade jag på om det var onödigt att skaffa hela kollektionen men jag känner nu att det var det inte. Jag har två lack kvar att testa och hittills har jag bara varit nöjd med allihop.

Det är bara en liten grej som stör mig med lacken. Många av dom vill inte vara med på bild på rätt sätt. Detta blev ganska mjäkigt och platt på mina bilder. Det är mer stuns i lacket i verkligheten och har mer rosa i sig.

Applicering: Faktiskt helt ok. Det är ganska tjockt men jag tycker att det är lätt att kontrollera och måla med och två lager räcker. Torktiden var normal.

 

English:

Summer Neons, Summer 2012

I thought this would end up as a favorite at first but it didn’t quite reach to the top. I’m still a bit in love with this because the color is so cute. The color is hard to describe, though. It’s coral, pink and orange at the same time. It could be the shimmer in it that deludes the eye. Thanks to the shimmer the polish has nice lustre, as the other shades with shimmer in the collection.

This one wasn’t fun to photograph. It looks flat and dull in the pictures and the real color doesn’t really appear. It’s more pink and you have to see this irl.

Application: I think the formula is good here despite the thickness. I’ve used two coats in the pictures and the dry time is normal.

 

 

9 reaktioner på ”China Glaze – Flirty Tankini

  1. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

