China Glaze – Sun-Kissed

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012

Det är konstigt. När jag väl spenderar en hel helg hemma utan något planerat så blir det ändå inte av att jag lackar naglarna. Inte så ofta i vilket fall. På veckorna däremot när jag kommer hem 17.30, då ska det tränas, lagas matlåda och lackas naglar. Hur jag hinner vet jag inte men jag verkar funka bäst under stress. 🙂 Är det lugnt och skönt så hamnar jag i något slags viloläge och får inte något gjort. Igår fick jag äntligen tummen ur och lackade. Ju oftare jag lackar desto snabbare får jag beställa hem nya lack ju.

Igår sken solen och det var alldeles underbart så jag lackade med sol på mina naglar. Sun-Kissed är ett neongult lack med skimmer som ser ut att vara guldigt och det lutar lätt åt grönt. Överstrykningspenne-lysande, glatt och rätt underbart om jag får säga det själv.

Applicering: Huu. Den här var värst hittills i kollektionen. Seg, tjock och ville inte flyta ut ordentligt. Det blev lätt strimmigt. Jag målade med tre lager och det fick duga. Det är dock värt det. Torktiden var åt det långa hållet men ändå ok.

 

English:

Summer Neons, Summer 2012

Yesterday the sun was shining so I just had to paint my nails with Sun-Kissed. Such a happy, bright neon. The shimmer seems to be in gold and it almost leans towards green. Så cool, I love it.

Application: This was almost an PITA to apply. Thick and gluey. Hard to get it even. I used three coats and the dry time is on the long side. But I have to say, it is worth it. As usual with these neons it dries semi matte so top coat is necessary if you like it shiny.

 

 

 

23 reaktioner på ”China Glaze – Sun-Kissed

  1. Pow! In your face.

    Det står i min låda. Låter dock resten av neonlacken står tills jag fått mitt thinner (imorgon, snälla imorgon) Måste tunna både de och sechet.

  2. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

