Zoya – Faye

Kollektion: Sunshine Collection, Sommaren 2011

Idag firar jag att jag ”bara” har 30 China Glaze kvar att testa, med att visa ett Zoya. Det var skönt att bryta av det hela lite med ett annat märke. Faye var ju rätt hypat förra sommaren men det blev aldrig av att jag målade med det då. Jag köpte även OPI Rally Pretty Pink och kände väl inte suget att även testa Faye då. Jag vet inte exakt hur lika de är men känslan av att de är dupes är stor. 🙂

Faye är plommonfärgat och fullständigt proppat med skimmer i mestadels guld men det ser även ut att finnas grönt skimmer. Skimret är av det grövre slaget utan att göra ytan skrovlig. Det blänker och gnistrar som bara den och ser metalliskt ut på håll. Ibland tar skimret över så att det ser mer ut som guld än plommon. Läckert.

Applicering: Formulan är superb och penseln är en dröm. Det är dock skirt och jag använde fyra lager här men det gör inget eftersom formulan var så lättarbetat. Torktiden är aningens lång.

 

English:

Sunshine Collection, Summer 2011

I have to celebrate that I ”only” have 30 untried China Glaze left. So I painted my nails with Zoya. Faye was very popular last summer but I never tried it then. I bought OPI Rally Pretty Pink almost at the same time and kind of forgot about Faye. I’m glad I’ve finally tried it. It’s amazing with all that shimmer and gold sparkle. It’s plum in the base but there’s so much shimmer that it almost look golden. This almost looks lika a metallic polish and sparkles and shines like crazy. Obviously, Faye and Rally Pretty Pink are dupes.

Application: Great formula and I love the brush. It’s sheer, though. I’ve used four coats and the dry time is on the long side. But I don’t mind.

 

 

22 reaktioner på ”Zoya – Faye

  1. Super snyggt! Känns väldigt höstigt med alla färgerna som kommer fram i olika vinklar. Jag bara måste ha de där, hoppas de finns på Ica Maxi annars får jag leta på nätet:-)

    • Nämen…vad roligt att kunna fresta. Jag tycker absolut att detta är värt att skaffa. Även det lacket som finns med i årets höstkollektion, kommer inte ihåg namnet, kan vara värt att kolla upp. Liknar detta men mer lila tror jag. Måste skaffa det när mitt köpstopp är slut.

  2. Va, Faye måste väl vara lite äldre än så..? Jag är godsmacked. Helt ärligt känns det som om jag har haft det här lacket i min ägo i minst tre år! Knasigt.

    Det är i vart fall ett fint lack som alltid gör sig bättre på alla andras naglar än mina. Så fuskigt.

    • Ett lack som inte ser bra ut på dig? Hm, jag tror du ljuger. Alla lack du bär hamnar ju på min önskelista om jag inte redan har dom. 🙂

      Men visst känns Faye gammal? Trodde inte heller att det var såpass nytt. Konstigt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

