China Glaze – Ahoy!

Kollektion: Anchors Away, Våren 2011

Sminkan kör just nu ABC-tema på sin blogg efter inspiration från Nailin’ It. Detta tema tror jag kan passa mig utmärkt då jag har massvis med otestade lack hemma och förmodligen kan gräva fram ett lack som börjar på alla bokstäver i alfabetet, förutom Å, Ä, Ö då. Och X tror jag också att jag får hoppa över. Jag har planerat fram till D iaf och jag ska försöka mig på temat utan att ge upp.

Himla tur att jag hittade Ahoy! där helt otestat. Det var verkligen dags för detta lacket att se dagens ljus (och kom precis på att jag inte ens har testat Absolutely Alice, slår mig för pannan). Nåja. Kanske kan köra två omgångar ABC-tema. Haha. Förmodligen kan jag det.

Ahoy! är ytterligare ett bedårande lack från China Glaze. Basen är smaskigt jelly i en mörk, mörk rosa ton, magenta eller fuchsia skulle jag vilja säga. I lacket är det massa smått guldglitter som glittrar och gottar sig i jellybasen. Det här släpptes alltså i en vårkollektion men jag tycker att färgen är såpass djup och mörk att den passar lika bra till hösten.

Applicering: Formulan är lättlackad och jag körde på tre lager här, men man klarar sig med två. Efter tre lager var torktiden aningens lång men bara på de naglar där det blivit lite tjockare lager.

 

English:

Anchors Away, Våren 2011

It started with Nailin’ It, then Sminkan did the same and I felt for join this ABC serie kinda thing. Polish your nails with all the letters in the alphabet and start with A. Use only the untried polishes. I will try to get through this ‘cause I have so many untrieds in my stash and this is a fun way to get rid of those.

So, I started off with Ahoy! (and totally forgot about OPI Absolutely Alice) which is a gorgeous jelly in magenta, filled with small glitter in gold. So stunning. Can’t believe I hadn’t tried it already.

Application: Great formula and I used three coats. I believe two coats is enough. Long dry time on some of the nails where I had used too thick coats.

 

 

 

30 reaktioner på ”China Glaze – Ahoy!

  1. Det där med ABC-tema hänger jag nog på. Ett bra sätt att komma fram till vilket lack som ska visas härnäst.. Det blir inte ett lack per dag iom att jag skriver om annat än nagellack också, men någonting ska jag nog få fram.. =)

    • Ja, häng på. Jätteskojigt ju. Jag har dock märkt att jag har haft flera lack som börjar med samma bokstav och då får jag beslutsångest. Jag börjar med en omgång, så får vi se om jag kör en till sen eller om jag har tröttnat då. 😀

  2. Det är ett vackert lack. Jag är jätteförtjust i det och min mamma älskar det också så vi har varsin flaska.

    Kul att du också ABC-ar och inget säger ju att man inte kan ha flera lack på samma bokstav. Om du vill alltså. Jag skulle kunna hålla på med bokstaven S hur länge som helst… 😀

    • Jag funderade länge och väl på om jag skulle köra fler A-lack men bestämde mig för att vara hård. Ett lack per bokstav får det bli. Men man kan ju köra fler ABC-omgångar. 🙂

  3. Detta var mitt första China Glaze och jag älskar det! Är egentligen inte heller en rosa tjej, men detta är helt fantastiskt som fått mig att börja gilla rosa mycket mer!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

