China Glaze – Bahamian Escape

Kollektion: Bahama Blues, Vintern 2008

Dags för B i min ABC-resa. Jag hade ett gäng B-lack att välja på men det fick bli Bahamian Escape som jag haft ett bra tag utan att testa. Detta kom i en vinterkollektion men känns som ett sommarlack, tycker jag. Ett härligt krämlack i en himmelsblå färg. Det är inte skrikblå utan känns lugnt och fint på nageln. Kanske är det just därför man ändå kan tänkas att bära detta på vintern. Jag lackar oftar på kvällarna och brukar ofta kolla in andra bloggar för att se om formulan på lacket jag ska använda är jobbig. Då vet man vad man har att vänta sig. Enligt Scrangie var formulan hemsk så jag ställde mig in på tråkigheter.

Applicering: Det var inte alls så farligt som jag hade förväntat mig. Det betedde sig som ett blått krämlack brukar, kanske lite tjockt men inte svårhanterligt. Två lager och jag tyckte det blev jämnt och fint. Torktiden däremot, var lite lång.

 

English:

Bahama Blues, Winter 2008

I continue my ABC-trip and now it’s time for B. Bahamian Escape came with the winter collection Baham Blues but I feel this could be a summer shade as well. A beautiful creme that’s blue like the sky. It’s not extremely bright, it’s more of a muted kind of blue. Calm somehow. It’s suitable every day of the year. 🙂

I thought, after I’ve red reviews of this, that the formula would be a PITA. That was not the case here.

Application: This behave like light blue cremes usually do. Nothing to worry about. Maybe a bit thick but two coats covers well and it looks even on the nail. The dry time, though, is long.

 

 

29 reaktioner på ”China Glaze – Bahamian Escape

  1. Det ser överraskande fint ut på dina bilder. det var ett av lacken jag hoppade i den kollektionen. Kommer nog inte köpa det i efterhand heller men som sagt, överraskande fint.

  2. Tänkte höra med dig, Har du skrivit något inlägg om hur du tar hand om dina naglar? Försökte hitta i arkivet men hittade ingen lämplig kategori att leta i. Älskar att läsa om hur andra tar hand om sina och hitta tips och trix… Får man lägga in en sådan önskan? =)

    • Jag har faktiskt tänkt göra det men inte fått tummen ur ännu. Det kommer framöver. Bra att du meddelar vad du vill läsa om. 🙂 Tycker det är jättekul med önskningar.

  3. Tänkte höra med dig, Har du skrivit något inlägg om hur du tar hand om dina naglar? Försökte hitta i arkivet men hittade ingen lämplig kategori att leta i. Älskar att läsa om hur andra tar hand om sina och hitta tips och trix… Får man lägga in en sådan önskan? =)

  4. Jättefint lack, men jag gillar nog Electric beat mer. Den är lite mer dämpad och har fantastisk formula! Måste berömma dig för dina blogg nu när jag för en gångs skull lämnar en kommentar, har följt din ett tag och jag tycker verkligen om hur du lagt upp hela konceptet 🙂

  5. Oj så vackert! En sån där färg som skulle kunna skära sig otroligt mot ens hudton men det ser ju fantastiskt ut på dig! Får nog skaffa en sån här riktigt ljusblå färg tills i vår, nu vill jag bara ha mörkt och vampigt i minst ett halvår 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

