OPI – Dress To Empress

Kollektion: Japanese Collection, 2005

Dress To Empress har jag burit tidigare men det var innan jag hade bloggen. Jag kommer ihåg att jag blev förtjust i detta lacket när jag bar det. Jag tycker fortfarande att det är fint men det här är en sommarfärg så att det skriker om det. Jag är ju sugen på murriga färger och det här känns mer som en juli-färg. Det är ett skirt jellylack i korallrött med mikroglitter i guld. Det kan vara rosa glitter i också eftersom jag tycker att det drar åt rosa i vissa ljus. Det drar även mot orange. Påminner lite om China Glaze Cherry Pie färgmässigt. Färgen är väldigt klädsam och jag kan tänka mig att den blir härlig när man fått lite färg på sommaren. Imorgon blir det höstmurrigt på bloggen. Då har vi kommit till E och det blir Zoya. Vilket tror ni jag kommer att visa då?

Applicering: Lite, lite rinnigt men det går att kontrollera ändå. Det är skirt och jag har fyra lager här. Jag tycker det ser ok ut trots VNL. Torktiden var ok.

 

English:

Japanese Collection, 2005

Dress To Empress is a sheer jelly in coral red with micro glitter in gold and maybe even pink. The polish seems to flash in pink in some angles and even orange. Could be similar to China Glaze Cherry Pie. This is a very happy and summery color. Looks so great on but I want to wear fall shades now. Tomorrow it’s time for E and I will show you Zoya. Which one do you think I will choose?

Application: Sheer and a bit runny but ok to paint with despite that. Four coats and still slightly VNL. Doesn’t bother me, though. The dry time is ok.

 

 

14 reaktioner på ”OPI – Dress To Empress

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

