Zoya – Edyta

Kollektion: Wicked Collection, Hösten 2010

Dags för E i bokstavsresan. Igår frågade jag om någon kunde räkna ut vilket lack jag skulle visa idag. E, Zoya och murrigt var ledtrådarna och Nailtastic och Sminkan gissade rätt. 🙂 Jag skäms lite när jag tänker på att detta släpptes 2010 och att det nu är 2012. Lite pinsamt nästan, att jag inte haft Edyta på naglarna förrän nu. Edyta är en väldigt snygg dam och jag har efter sommarens neonexplosion längtat efter höstfärger. Edyta är perfekt på det viset. Det finns absolut inget att klaga på. Lacket är mörkt olivgrönt…eller olivgrönt är det egentligen inte. Det är mycket mörkare än så. Jag tycker det ser ut som foil med en himla massa guldskimmer. När jag tittar på lacket har jag svårt att avgöra om det är mest guld eller mest grönt i lacket. Jag säger så här, det är höstmurrgrönt. Och alldeles, alldeles perfekt.

Applicering: Zoya, du kära vän. Att måla med dig är en dröm. Två lager, med en pensel som är den bästa. Formulan är precis lagom på alla sätt och vis och det torkade fort.

 

English:

Wicked Collection, Fall 2010

It’s time for E in my ABC-trip. I’ve had Edyta since 2010 and finally I’ve tried her. This was exactly what I needed now, after this neon summer. I love neons but I have used so many neons this summer that I have longing for something like Edyta. She’s dark, dark green with shimmer in gold. It looks like there are as much green as gold. It looks a bit like a foil but I’m not sure. It’s amazing. That’s the important thing here.

Application: Just perfect formula. Two coats and fast dry time. I love Zoya’s brush as well.

 

 

22 reaktioner på ”Zoya – Edyta

  1. Edyta är ett av mina topp 20 lack. Det är så himla vackert! Det har dessutom duokroma drag med skiftningar, inte bara i guld och lite olika gröna, men även blått. Jag är galen i det!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

