China Glaze – First Mate

Kollektion: Anchors Away, Våren 2011

ABC-resan fortsätter med F. First Mate är ett mörkt marinblått krämlack som jag trodde att jag skulle älska. Jag trodde dock inte att det skulle vara så mörkt på naglarna. Det är en väldigt fin glans på lacket men jag hade hoppats att det skulle vara snäppet ljusare. Trots den mörka färgen ser den lätt dammig ut och det gillar jag. Men nja, jag vet inte. Det var inte som jag hade hoppats, helt enkelt.

Applicering: Formulan är väldigt tjock så man får kämpa med att få lacket att flyta ut. Det blir svårt att få det jämnt och snyggt nere vid nageln. Blir lätt hackigt. Det är väldigt pigmenterat och man skulle säkert klara sig med ett lager. Jag har två. Torktiden var normal.

 

English:

Anchors Away, Spring 2011

My ABC-trip continues with F. First Mate is a dark navy blue creme that I thought I would love. It was just darker than I thought and I don’t love it. It’s nice and really shiny but I had hoped for a lighter shade. Just a little bit lighter.

Application: Thick so you have to work hard to get the polish on the whole nail. I guess it covers with one coat but I use two. The dry time is normal.

 

 

 

22 reaktioner på ”China Glaze – First Mate

  1. It’s beautiful! Nothing like the fall to rock these darker colours. 🙂 (I think it might be my monitor, but it also looks a bit purple to me…)

  2. Oj, vad mörk den var! Jag som hade tänkt köpa den. Har varit sugen på den ett bra tag nu…är inte så sugen längre, men vill fortfarande ha ett liknande blått lack (helst från China Glaze). Har du några andra förslag?? =)

    • Det skumma är att min vän har detta också och hon tyckte också att det såg väldigt mörkt ut. Hon hade inte för sig att hennes var så mörkt. Vi ska ta en kopp te och jämföra våra flaskor en dag.

  3. Blått står ju inte högst upp på min lista men jag gillar detta förvånansvärt mycket. Fram för allt som grund till nailarts är det väldigt tacksam. (vet att du inte är så inne på det men ändå;))

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

