Models Own – Golden Green

Kollektion: Beetlejuice, Hösten 2011

Det var så himla nära att jag lackade med LASplash Golden Seahorse igår. Jag har haft den så länge och varit så sugen men kom på att jag behöver ett lack som är lätt att ta bort idag. Vi ska på kick off med jobbet imorgon och då vill jag inte sitta och harva med ett jobbigt glitterlack ikväll när jag ska lacka om. Så istället fick det bli Golden Green, vilket inte var ett dåligt val.

Förra hösten när Beetlejuice-lacken från Models Own släpptes blev ju alla som galna och köpte alla lacken. Nu har jag fortfarande två otestade lack från kollektionen. Ibland blir det så där och därför är denna ABC-resan väldigt bra för mig. Golden Green är ju jättevacker. Vackrare än jag kunnat ana. Golden Green är det perfekta namnet på detta olivgröna duokroma lack med massa guldskiftningar.

Applicering: Formulan är bra och lagom tjock. Jag har använt tre lager men man kanske klarar sig på två. Lite penseldrag blir det men det stör mig inte alls. Torktiden var väldigt snabb.

 

English:

Beetlejuice, Fall 2011

Golden Green was a nice surprise. This is more beautiful than I thought it would be. Olive green duochrome with golden shimmer. It looks really golden. I love my nails with this polish on.

Application: The formula is great and I used three coats. Two is probably enough. Som brushstrokes but it doesn’t bother me. The dry time is good.

 

 

22 reaktioner på ”Models Own – Golden Green

  1. Golden Green var ett lack som jag trodde jag skulle hata, men det blev tvärtom. Det var med i en minitrio jag köpte o det var det jag blev mest förtjust i så jag fick helt enkelt beställa en stor flaska också, ifall det skulle ta slut…

  2. jag var en av dem som inte blev galen, äger inte ett enda. Men det finns lite sug på ett par av dem måste jag erkänna;) Bland annat denna, grön och vacker!

  3. Jag är förundrad över att du kan hålla dig så länge från sådana här skönheter när du väl har dem hemma. Jag minns när jag fick dem, jag gick igenom hela högen snabbt som satan för jag var helt ”Iiiiiiiih!!” och de är jättefina allihop. Den här är så härligt ”solbelystgläntagrön” så jag vill bara lägga mig i mjuk mossa och titta på löven ovanför mitt huvud. Mmmm!

    • 😀 Vilken underbar kommentar. Jag vet inte hur jag lyckas hålla mig faktiskt. Jag blir sådär; Den sparar jag på och så lackar jag med de som inte lockar lika mycket. Ska sluta med detta, tror jag. Verkar rätt korkat när jag tänker på det.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

