Del Sol – Heartbreaker

Inköpsställe: Nailmail

Förra gången Nailmail hade Del Sol som månadens märke köpte jag sex lack. Tre lack har stått otestade ganska länge men när jag kom till H i ABC-resan passade Heartbreaker perfekt och dessutom har solen tittat fram ovanligt mycket idag. Jag är inte på topp efter gårdagens kick-off. Lite sömn och mycket vin gör att jag ska försöka få till ett snabbt och kort inlägg.

Del Sol är lack som ändrar färg i solen. Heartbreaker är inomhus hallonrött och har glitter i både rött och silver vad jag kan se. Basen ser ut att vara i jelly och det är överraskande vackert. I solen blir det något mellanting mellan vinrött och  plommonlila och även då är lacket superfint och glittrigt.

Applicering: Lätt att hantera men skirt. Tre-fyra lager fick jag använda men det torkade fort som tusan så det var inga problem.

 

English:

Del Sol shifts shade in the sun and today the sun is shining and it’s time for H in my ABC-trip so Hearbreaker was my choise of mani. When the sun doesn’t hit the polish it’s raspberry jelly with glitter in silver and red. In the sun the base turns into a plum kinda shade. It’s beautiful both in the shadow and in the sun.

Application: Good formula but sheer. I’ve used three-four coats but the dry time is really fast so that doesn’t bother me.

 

 

16 reaktioner på ”Del Sol – Heartbreaker

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

