Zoya – Irene

Kollektion: Utopia 2007

Irene har jag för mig, är ett av mina första Zoya-lack. Jag har haft det väldigt länge i alla fall. Äntligen, har jag fått tummen ur och målat med det, fotat det och nu, bloggat om det. Jag har målat med det tidigare, innan jag hade bloggen. Det är ett trevligt mossgrönt skimmerlack. Det innehåller skimmer i guld som egentligen är svårt att se men det finns där. I dagsläget känns det inte så speciellt längre. Det är fint helt enkelt men med så mycket grönt på marknaden sticker det inte ut.

Applicering: Skirt och tunt men efter tre lager ser det ok ut. Jag tror det hade kunnat se ännu bättre ut med fyra lager. Torktiden var snabb.

 

English:

Utopia Collection, 2007

Irene was one of my first Zoya polishes. It’s a mossy green with shimmer in gold. Beautiful but not that special anymore with all the gorgeous greens on the market.

Application: Sheer and thin but it looks good after three coats. I think it could look even better with four coats. The dry time is good.

 

 

21 reaktioner på ”Zoya – Irene

  1. Det var mycket snyggare än jag sett på andra bilder!
    Jag har en bekant som heter Irene, och jag skulle jättegärna vilja köpa det åt henne, men hon använder inte nagellack, dumt! ^^

    • Tänk det liiiite mer mossgrönt än mina bilder visar. Annars stämmer det ganska bra. Det viktiga är att måla med minst tre lager. Jag tror fyra hade blivit bäst.

      Använder inte nagellack? Tråkigt liv? 😀

  2. Jag tycker det är ett väldigt fint lack, som du säger, inget som direkt sticker ut. Men känns höstligt och en mysig färg 🙂

  3. Ja, det är lustigt det där när lack man var tokig i för de var så unika plötsligt blivit main stream och lite tråkiga. Men Irene är fortfarande vacker och härlig!

  4. Oohhhh..? Jag vet inte om jag har sett det här lacket förut. Antingen det eller så ser det väldigt annorlunda ut i ljuset du fotar i. Ser riktigt höstigt och härligt ut i alla fall.

    • Alltså…min lampa som jag oftast fotar under kan skumma till det av någon anledning. Eller så är det kameran som får spel. Det är aningens mer mossigt än vad bilderna visar. Men fortf supervackert.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

