China Glaze – Jungle Queen

Kollektion: On Safari Collection, Hösten 2012

Dags för J i ABC-resan. Jungle Queen släpptes med höstens kollektion så det har inte stått så länge på hyllan och dammat. Av alla lack jag har verkar det vara brist på just J-lack men det är ju ändå kul att lacka med ett nytt lack nu när jag har målat med många ”gamla”.

Jungle Queen hade krävt solljus, det märker jag ju. Det har det där subtila skimret som gärna inte visar sig en mulen, grå dag men lacket är inte tråkigt bara för att skimret inte syns. Det här lacket är riktigt tjusigt även utan sol. När skimret gömmer sig ser det ut som ett mörkbrunt lack med lila toner vilket är väldigt…hm, jag hittar inte ordet. Elegant! Elegant är ordet jag letar efter. Skimret är i lila och när det kommer fram är lacket oerhört vackert. Jungle Queen ska vara väldigt lik Chanel Paradoxal men det äger jag inte. Jag tycker att det räcker gott och väl med Jungle Queen som ligger i en trevligare prisklass.

Applicering: Bra formula. Lagom tjock och det täcker med två-tre lager beroende på hur tjocka lager man lackar med. Torktiden var snabb.

 

English:

On Safari Collection, Fall 2012

Jungle Queen is the only polish I have ordered yet from On Safari. I just fell for the shade and the subtle shimmer. This is very similar to Chanel Paradoxal but I don’t own that one. I’m glad I didn’t spend money on the expensive bottle. 🙂 Jungle Queen looks like a creme when the sunlight doesn’t hit the nail. A very beautiful and classy creme. Dark brown that leans towards purple. The purple shimmer is very nice when it shows. Sadly, I have no pictures in the sun.

Application: Good formula, two-three coats and good dry time.

 

 

18 reaktioner på ”China Glaze – Jungle Queen

  1. Du har lyckats fånga något i detta lacket med dina bilder! Har inte känt mig lockad av detta lacket innan men nu helt plötsligt fanns där något intressant.

  2. Detta köpte jag förra veckan och det borde komma hem till mig imorgon! 🙂 Efter att ha sett dina bilder ångrar jag mig verkligen inte, längtar bara ännu mer. Du har så fina naglar och så proffsiga bilder, skäms nästan själv när man lägger upp bilder som inte alls är så fina som dina. Men man måste börja någonstans!

    • Vad roligt att du inte ångrar dig och tack för komplimangen. Blir alltid lika glad för såna här kommentarer. 🙂 Det tar ett tag innan man lär sig. Om du kollar mina bilder när jag började blogga så hade jag inte riktigt hittat min grej och jag var absolut ingen hejare på att lacka naglarna. Men efter övning så har jag lärt mig. Kan fortfarande vara missnöjd med vissa bilder. Ibland blir det suddigt, ibland kan man inte fånga nyansen osv. Fortsätt bara som du gör och det viktiga är ju att det är kul. Det låter klyschigt men så är det ju. 😀 Här kommer en till klyscha; Övning ger färdighet. *fniss*

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

