Zoya – Kym

Kollektion: Wicked Collection, Hösten 2010

Jag hade planerat för China Glaze Kaleidoscope Him Out men det var så gråmulet det kunde vara ute så jag fick tänka om. När jag gick igenom mina lack märkte jag att Wicked-lacken har blivit lite bortglömda. Först var det Edyta som jag sparat på och även Karina står kvar otestad. Karina hade ju funkat idag men det blev Kym och det är jag väldigt glad över. Kym ser väl ok ut i flaskan. Kanske är det för att det ser lagom ut som jag inte har testat det förrän nu. Grejen är den att väl på nageln är Kym urtjusig, görvacker och överraskande fin. Färgen är höst så det skriker om det. Bränd röd som lutar åt brunt med skimmer i som gör att det ser gyllene och nästan metalliskt ut. Jag vet inte vad det är exakt men jag föll som en fura för det här.

Applicering: Jättebra formula men det krävs tre lager. Torktiden var lite längre än vanligt men bara om man råkade få lite för tjockt med lack.

 

English:

Wicked Collection, Fall 2010

I got the whole Wicked Collection from my brother in Christmas gift 2010 but haven’t tried all of them yet. Am I nuts? I guess. Kym looks kinda ordinary in the bottle but when it hits the nail it just glows. The color is gorgeous and screams fall. Some kind of burned red that leans towards brown and the shimmer makes this look both golden and metallic. I just fell in love.

Application: Great formula but three coats are needed. The dry time is a bit long, though.

 

 

12 reaktioner på ”Zoya – Kym

  1. funkade det inte med kommentaren?
    Äsch…

    Kym är mycket snyggare på nageln än i flaskan och jag håller med om att man blir överraskad av det. Ett underbart lack!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

