China Glaze – Liquid Leather

Kollektion: Patent Leather in the City Collection

Svart, glansigt och enkelt. Snyggt. Vad mer kan man säga om ett kolsvart krämlack med högglans? Meningen var att jag först skulle lacka med Liquid Leather och snabbt fota det för att sedan använda det som bas till ett annat lack. Jag ångrade mig och bestämde mig för att bära svart på naglarna idag. Det var så längesen jag använde ett enkelt svart lack och det är verkligen snyggt. Jag får köra layering ikväll istället, om jag hinner. 🙂

Applicering: Tar man det försiktigt är det väldigt smidigt. Lite för mycket lack på penseln kan göra att det rinner iväg men har man kontroll så är det inga problem. Tre lager tycker jag blir bäst men torktiden är lite seg. Hade några diskreta märken från lakanen på naglarna idag. Buhuu.

 

English:

Patent Leather in the City Collection

A plain, black creme that’s super shiny, that’s Liquid Leather. A simple polish like this looks so clean and nice. I had an idea of using this as a base for another polish but I changed my mind when I saw my nails in black. I decided to use this today and then use another polish as layering this evening.

Application: Ok formula when you’re careful. Can be runny if you use too much polish on the brush. Three coats and the dry time is on the long side.

 

 

19 reaktioner på ”China Glaze – Liquid Leather

  1. Förstår inte hur ni gör för att komma undan med så få lager på detta lacket. Om jag inte minns fel krävdes det typ fem lager på mig för att få det täckande…. Buhu för det är ett snyggt lack!

    • Första lagret fick jag lägga tunt, tunt för att det inte skulle rinna iväg. De två andra lagren kunde jag lägga på flödigare och då täckte det absolut med tre lager. Du har ju så långa naglar, kanske därför det är svårt att få täckande?

  2. Hej jag råkade hamna på din blogg genom honis blogg =) Måste bara säga att du har såå fina naglar och färgerna gör sig snygga på dina naglar =) Älskar själv nagellack så jag kommer lätt att följa din sida =) Mycket spännande att läsa på din blogg.

  3. Jag har oxå det lacket. Tycker att det e en pina att måla med, det e som du säger: lite på penseln och flera, minimum 3, lager. Men slutresultatet är såååå snyggt!!!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

