China Glaze – Lubu Heels

Kollektion: Lubu Manicure

Idag står städning på schemat. Jippikajej typ, men det behövs verkligen. Behöver se över min garderob dessutom. Hänga bort färgglada sommarplagg och in med murrigt. Vi får väl se hur långt jag hinner. Hoppas verkligen att jag i alla fall hinner lacka med M idag. 🙂

Passar på att köra dubbel-L när jag har två lack på L som passar så bra ihop. Lubu Heels är ett sådant där lack som jag skaffade tidigt och som jag har använt men inte visat här på bloggen. Förra gången använde jag det på egen hand och minns det som jobbigt och skirt. Jag blev även besviken på resultatet men minns inte riktigt varför. Ett gammalt men välkänt lack är det hur som helst.

Den här gången målade jag på två lager över Liquid Leather och det gjorde susen. Vampigt, snyggt och äckligt läckert i solen. Det finns många lack liknande det här ute på marknaden men jag äger bara Lubu Heels. Smått rött glitter i en svart jellybas. Gothigt på ett elegant sätt, som jag gillar.

Applicering: Som layering är det hur bra som helst. Har dock för mig att det krävs några lager på egen hand. Torktiden var helt ok men säkert längre om man använder det för sig självt.

 

English:

Lubu Manicure

One more polish that starts with the letter L. Lubu Heels was perfect to use over Liquid Leather. Two coats over the black base looks gorgeous and gothic. Very rock chic-ish. Small, red glitter in a black jelly base that works best as layering, I think. I remember this as being sheer on it’s own.

Application: Good formula when use this as layering. Harder to manage on it’s own. Two coats and the dry time is ok. I guess the dry time will be longer when you use this on it’s own ‘cause you use more coats.

 

 

 

Sitter vid tv:n där reprisen på Fångarna på Fortet just nu går. *urk* Ser att Ralf Gyllenhammar är med och mår lite illa eftersom det stör min syn på en rockimage. Folkligt och metal/rock går inte ihop enligt mig. Så här vill jag se Ralf:

Right now on tv; a family program where different teams with celebrities compete against each other. Ralf, the singer in Mustasch, a swedish rock band is one of the competitors. Oh no. That kills the rock image big time. This is how I want to see Ralf;

 

19 reaktioner på ”China Glaze – Lubu Heels

  1. Jag borde använda den igen för att se om den är bättre än jag minns den. Den var ju storfavorit tills jag plötsligt ägde fem-sex andra versioner av det. 😀

  2. Jag gillar konceptet lacket har, men jag minns att jag inte var överdrivet förtjust i det när jag lackade och bar det. Det var många år sedan nu, så jag kanske borde ge det en chans till. Snyggt är det ju i alla fall!

  3. Lubu heels: I have this, and use it from time to time, but always want it to be a bit more ‘obvious’ than it is – if the red glitter were just that bit brighter… Thus I have tried putting a matt topcoat over it which makes the glitter more obvious, but changes the character. I have also sometimes given up and put Barielle’s Elle’s Spell over it which makes it look how I really want it to be!

  4. Det här lacket är jag lite sugen på. Får nog ta mig en funderare på om det borde införskaffas. Jag blir dessutom lite nyfiken på vad du tyckte om att Ralf var med i körslaget??

    • Ralf i körslaget. Kände nog ungefär samma. Kollade aldrig på det. Brukar inte kolla på den typen av program. Tycker de är så tråkiga. Vilken tråkig kommentar jag kom med här då. 🙂

  5. Det var iaf rätt lag som vann på Fångarna på Fortet =) (Jag såg det bara för nostalgins skull, det kommer inte upprepas.. )
    Det här ser jättevackert ut!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

