China Glaze Summer Neons Summer 2012

Summer Neons känns kanske inte som det mest heta just nu, när höstjackorna ska fram och sommarkläderna ska hängas undan. Jag vill ändå posta sammanfattningen av kollektionen då färg ändå alltid gör en glad. Jag själv är nöjd med att jag köpte allihop. Det är inget av lacken som jag inte gillar. Visst finns det favoriter men jag kommer att lägga upp lacken i bokstavsordning. Det jag gillar med kollektionen är de härliga färgerna, skimret som ger det där lilla extra och helheten. Det jag inte gillar är att formulan på en del av lacken är knölig och tjock, torktiden har varit lite lång på vissa av lacken och även om jag gillar alla lacken känns det som att de hade kunnat minska antal lack. Jag tycker fortfarande att tolv lack i en kollektion är lite att ta i. Om jag bara fick välja ett endaste lack ur kollektionen hade det blivit Surfin’ For Boys. De flesta av dessa var svårfotade så om ni tycker att vissa lack ser mjäkiga ut så är fallet något annat. Mycket, mycket finare i verkligheten.

English:

Some weeks ago I had tried all shades in Summer Neons and I have to say that I like them all. I’m glad I bought the whole collection. I will put the pictures in alphabetical order because it’s hard to choose my favorites. I really enjoy this collection with all the happy shades and the beautiful shimmer. The formula was not perfect, though. Some were thick and some were ok. One more thing that bothered me was that most of the polishes were impossible to photograph. They’re all much better ir.

 

Beach Cruise-r

Flirty Tankini

Hang-Ten Toes

I’m With The Lifeguard

Love’s A Beach

Orange You Hot?

Pink Plumeria

Ride the Waves (Sandwich with OPI Pirouette My Whistle)

Splish Splash

Sun-Kissed

Surfin’ For Boys

Under The Boardwalk

6 reaktioner på ”China Glaze Summer Neons Summer 2012

  1. Gorgeous! Love’s a Beach is still my favourite. ♥ I also have problems telling Flirty Tankini and Pink Plumeria apart… even in real life. 😛 When I bought mine I was literally holding the two bottles going eeny meeny miney mo and then picking up Flirty Tankini.

    I think they’re ridiculously too close to be in the same collection.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

