Sally Hansen – Navy Baby

Då var vi framme vid N i ABC-äventyret. Navy Baby fick jag av en av mina bästa vänner för ganska längesedan. Hon köpte det till mig när hon var i New York. Det var innan jag hade bloggen. Jag har lackat med det en gång tidigare men var då missnöjd med resultatet. Det var inte lackets fel utan min brist på skicklighet. Igår när jag skulle lacka med Navy Baby var det inte något svår formula alls. Hade nämligen för mig att den var rinnig. Kanske har jag övat upp min teknik? Lacket i sig är mörkt, mörkt blått, nästan svart med diskret skimmer i ljusare blå. Man ser att det är mörkt marinblått men för andra kan det nog se svart ut. I vissa ljus syns skimret väl och då är det jäkligt snyggt. Det har dessutom en enastående glans vilket jag är så svag för. Däremot är lacket inget måste i lackgarderoben.

Applicering: Otroligt välpigmenterat så man hade nog kunnat klara sig med ett lager. Jag lackade med två för att jag gärna gör det. Torktiden upplevde jag som snabb.

 

English:

Navy Baby is a gift from a dear friend of mine. She bought it to me when she visited NY. I decided to paint my nails with Navy Baby ‘cause it was time for N in my ABC adventure. Navy Baby is a dark, navy blue that almost looks black. It has subtle shimmer in ligher blue and when it shows the polish looks gorgeous.

Application: Good formula and very pigmented. I think this is a one coater but I used two coats. The dry time was very good.

 

 

22 reaktioner på ”Sally Hansen – Navy Baby

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

