Chanel – Péridot

Hej hej! Här kommer Péridot och har ni sett vilken vacker skapelse? Ja, det är klart ni har. Till leda kanske t.o.m? Men jag är inte trött på färgen, jag är bara trött på alla dupes. Grrr. Det har vi ju gnällt om tillräckligt och jag förstår faktiskt att man vill ha ett sådant här lack i sin portfölj som nagellackstillverkare.

När lacket släpptes förra hösten föll jag såklart pladask men det tog ett tag innan jag fattade att jag borde ha köpt det illa kvickt. Det var slut i de butiker i Sverige som jag besökte och paniken kom krypandes. Till slut köpte jag det på eBay. Dyrare med frakt än om jag köpt det i Sverige. Buhuu, kände jag till en början men efter att jag smyckat mina naglar med Péridot kände jag att det var värt varenda liten krona. *Host* 300 *host* kr.

Jag antar att ni undrar hur jag kunde låta det stå så länge otestat. Ingen aning faktiskt. Mest är det ju dumt. Tänk om man inte vaknar upp nästa dag och då har gått miste om dessa droppar på sina naglar. *ryser av tanken*

Nu babblar jag mest på. Ni vet det mesta om detta underbara lack. Det är duokromt i grönt och kallguld, även blått skymtar till ibland. Det är ljuvligt, kort och gott.

Applicering: Supertrevlig formula som inte gav så mycket penseldrag som jag trodde. Två lager och torktiden är super. Bara bra egenskaper alltså.

 

English:

So, I confess, I’m nuts. I bought Péridot last fall and cried when I did the payment but I have never tried it since then. That’s just stupid. I know that you have seen this everywhere already but here’s my pictures. I understand why all other nail polish brands want to have this in their line too. It’s just stunning.

Beautiful duochrome in green, gold and sometimes even blue. But you did know that already. 🙂

Application: Smooth formula, two coats and great dry time. Nothing to complain about. Not even the brushstrokes are very visible. This is worth every penny.

 

 

23 reaktioner på ”Chanel – Péridot

    • Tack så mycket. 🙂 Nubar är inte dåliga de heller och pluspoäng för att de inte hängt på dupe-karusellen. Nu är jag nyfiken på vad Nubar har att erbjuda i höst. Längesen man såg något från märket.

      Just gröna lack är nog överrepresenterat i min samling.

      • Nya lack är på ingång! Nailmail kommer att presentera dessa inom kort.
        Ska dammsuga mässan i London nästa vecka på gröna lack (till min privata ”nördgröna” samling).

        • Vilket underbart jobb du har. Mässa i London liksom. Hoppas du hittar många godbitar.

          Det var längesen jag köpte Nubar så jag ska kika vad Nailmail har att erbjuda nästa månad. 🙂

  1. Har också detta lack, men det är sååå mycket snyggare på dig 🙂
    Kan det ha nåt med dina perfekta naglar o lackteknik att göra? Bli modell för guds skull! Chanel skulle anställa dig for sure 🙂

  2. Ping: Summer haul | ClawsInColors

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

