China Glaze – Poinsettia

Kollektion: Let It Snow, Vintern 2011

Jag kände för att köra ytterligare ett lack på P då jag har många lack som börjar på P. Dessutom jobbar jag ju på att minska antalet China Glaze som är otestade. Poinsettia är ett julrött lack som kom i julas. För mig är det ett klassiskt snyggt lack men inget jag går igång på. Jag har finare röda krämlack. Jag ångrar att jag bara lackade med två lager. Jag ser på bilderna att VNL är ganska tydligt men så är det inte i verkligheten.

Applicering: Ganska ok men lite rinnigt så är man oförsiktig kan det pöla sig nere vid nagelbanden. Torktiden var snabb och man klarar sig absolut på två lager men jag tror tre lager hade varit snyggast.

 

English:

Let It Snow Collection, Winter 2011

One more polish that begins with P because I have a lot of polish that begins with P. Poinsettia is a christmas red creme that’s nice but I don’t love it. I have better looking reds in my stash.

Application: Good but a little bit runny. I’ve used two coats but should’ve used three. The VNL isn’t that visible in person. The dry time is good.

 

 

18 reaktioner på ”China Glaze – Poinsettia

  1. Jag tycker det är ett snyggt rött lack iaf. Poinsettia betyder ju julstjärna (som i växten) och jag tycker det är superpassande! Själv slog jag till på Winter Berry förra julen ur den här kollektionen. Skäms att erkänna att den legat otestad sen dess…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

