Mitt så kallade köpstopp

Jag har ju tjatat om hur många otestade lack jag har, det senaste och att jag gett mig själv ett köpstopp. Det är en bra idé då jag upptäckte att jag har ca 125 otestade lack just nu. Den stressen alltså…

Egentligen ser mitt köpstopp ut som så här: Inga stora beställningar online som ökar samlingen av otestade lack väsentligt. Däremot kan jag, bara för att lugna mig emellanåt, få köpa något enstaka lack…som jag har gjort det senaste. T.ex. så kom jag på att jag har velat ha OPI Catherine the Grape i många år och eftersom det börjar bli HTF gjorde jag en beställning av det. Sen var det den där torsdagen förra veckan, då jag kom in till Make Up Store i Borås och upptäckte till min fasa att de hade konkursutförsäljning. Det jag skulle ha var slut så jag tröstshoppade Siw, till 40% rabatt och två andra testlack för 50 kr styck. Ja, jag var faktiskt tvungen.

Sen hände det i torsdags. Jag var förbi Kicks och råkade se IsaDoras otroligt vackra höstkollektion, Jewels of the Orient. Alltså, ursäkta, men det GICK inte att låta blir Oasis och Silk Road. Jag tror att jag kommer köpa några fler lack ur kollektionen faktiskt.

 

English:

Actually, I have told myself not to buy new polishes for a while…I have too many in my untried stash for the moment. But sometimes it’s hard to resist.

 

OPI – Catherine the Grape

 

Make Up Store: Doreen, Victoria, Siw

 

Isadora: Silk Road, Oasis

20 reaktioner på ”Mitt så kallade köpstopp

  1. Fina lack som jag förstår att du behövde. Jag har haft en sorts halvdan Low Buy men jag tror det är dags för mig med. No buy förutom om det är linjära hololack. Sådana har jag alltid tillåtelse att köpa. 😀

    • Man behöver ju inte gå bananas vid beställningar utan köpa något då och då så man ändå inte blir helt galen. Längtar verkligen tills då jag kan klicka hem ett gäng på en gång. Det kommer bli svårt då det är så många lack jag vill ha. :S

  2. Haha va roligt skrivet =) Fina lack, jag ska oxå köpa på mig från den nya kollektionen =) Om det är som linda säger att det är 3 för 2 på Åhlens så va det riktigt dåligt av de att inte upplysa om det. Förresten har cubus oxå 3 för 2 på nagellack, det råkade jag se förra veckan. Inte vetat om det tidigare.

    • Hihi, tack så mycket!

      Kicks behöver ju inte berätta om andra erbjudande i andra butiker. Jag förstår att de inte sa något. De har ju ändå provis där. Det är ändå fler lack jag vill ha så jag kanske tar mig till Åhléns i veckan om erbjudandet står kvar. 🙂

    • 😀 Det kan jag tänka mig. Jag måste ju erkänna att jag är lite…eh…överväldigad. Varje gång jag lackar så händer ju ingenting i samlingen. Den är fortfarande lika stor. :S

  3. 125 är ingenting ju, vad snackar du om?! Eller jo, okej då. 😮 Det är fan galet många. Jag har ett sextiotal otestade enbart från China Glaze, och då har jag inte räknat med lacken jag plockat ut till bokstavsresan..

    Känner mig som en dålig människa med köp- och samlarmani. 😐

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

