Misa – Toxic Seduction

Kollektion: Poisoned Passion, Hösten 2008

Nu vill jag bara att den här resan är över. Inte för att det har varit tråkigt men man blir ju lite låst. Jag funderar på att köra lite olika veckoteman framöver för att fortsätta beta av mina lack. En OPI-vecka har jag funderat på eftersom jag snart inte kan vänta längre på att beställa några lack ur Germany-kollektionen. En China Glaze-vecka till hade inte varit fel. Jag ska fundera på vad för olika teman jag kan köra. Färgtema hade också funkat och regnbågstema. Hm. Om ni har några bra förslag så ge mig! 🙂

Igår var det dags för T och jag hade förberett för antingen Tickle My Triangle (hm tveksamt namn på ett lack va?) eller TMI. Jag ville dock inte slösa på dessa droppar i onödan om det hade tänkt vara gråmulet och regnigt, vilket det är. Det enda lacket jag kunde hitta på T förutom de två China Glaze-lacken var Toxic Seduction och det var ju på tiden att detta fick komma fram. Vi snackar 2008 här.

Toxic Seduction är ett vackert, mörkt buteljgrönt skimmerlack som förmodligen var fantastiskt när det kom för många år sedan. Det är fortfarande ett vackert lack som jag är glad att jag har men jag är hundra på att jag har massa liknande lack i samlingen. Inte för att man kan få för många gröna lack…Det är mörkt men absolut inte så mörkt att det kan misstas för svart. Det är ett perfekt höstlack som passade utmärkt en dag som denna. Nu har jag iaf inga otestade Misa på hyllan. Undrar om jag kan tillåta mig själv att köpa några Misa då? Det tål att funderas på. 🙂

Applicering: Två lager som flyter på fint och lätt. Torktiden var jag orolig över då jag läst hos många att Misa ofta har segtorkade lack men här gick det snabbt.

 

English:

Poisoned Passion, Fall 2008

I had three polishes to choose from on the letter T but two of them are holos and I wanted to wait for the sun before I wasted the lovely drops of holo. Toxoc Seduction was my choise and a good one for att grey day like this. To be honest, it rains cats and dogs for the moment. Well, Toxic Seduction is an oldie but still a goodie. It’s dark green and has a beautiful shimmer. Maybe not the most unique nowadays but still very nice. It’s dark but not that dark that it looks black.

I’m glad I’m soon done with this ABC-trip. It’s fun but now I’m thinking of a new theme. Maybe an OPI-week and then an China Glaze-Week. I’m also thinking `bout a rainbow theme or color theme. We’ll see. If you have any great ideas, please let me know. 🙂

Application: Great formula, two coats and godd dry time.

 

 

27 reaktioner på ”Misa – Toxic Seduction

  1. Jag gillar det där lacket! Jag gillar hela den där kollektionen faktiskt!

    Och ja, nu får du köpa nya Misa-lack. Eller kanske inte, om du fortfarande har 125 otestade ståendes.. ;o

    • Jag har bara detta lacket från kollektionen men det finns många fina där så kanske blir det fler Misa-lack från den kollektionen. 🙂

      Jag ska avvakat liiite till innan jag beställer men behöver snart ett nytt överlack ock då kan man ju passa på att beställa några roliga lack. 🙂 Bara några…

  2. Märkesteman funkar nästan alltid, det är trevligt 🙂 Färgteman blir ofta väldigt trist väldigt fort, både för läsarna och om man själv ska lacka med samma färg om och om igen ^^

  3. Supersnyggt! Hur likt är det China Glazes Watermelon Rind? För visst hade du det..?
    Kan hålla med att färgteman kanske är tråkiga, men jag tänkte ha en rosa vecka i oktober någon gång för att samla in pengar till bröstcancerforskningen. Kan du tänka dig vara med på ett hörn?
    Jag kommer lägga ut mer info på min blogg inom kort. Det handlar om att gästblogga. Jag skulle bli jätteglad om du ville vara med! Och alla andra är välkomna med!!

    • Jag skulle säga att det INTE är likt. Möjligtvis lite i tonen men nä, man kan nog behöva båda. Toxic Seduction är det vuxna lacket och Watermelon Rind det busiga. 🙂

      Det vore jättekul att gästblogga speciellt när det handlar om en sådan viktig sak. 🙂

      • Vad kul att du vill vara med! Kommer mer info snart! Ladda med rosa lack så länge – gärna de som ger av intäkterna till cancerforskningen! T.ex OPI, Essie, Orly och Mavala.

        Då är jag busig idag för jag sitter just å målar på Watermelon Rind 😉

  4. Flippin’ cow! I literally have this on right now. 🙂 It’s one of my favourite Misas and just an all around awesome fall colour imo. Though I do remember why I haven’t worn it in a couple of years… I seem to get *immediate* tip wear with Misa polishes no matter the top coat (and I’ve tried them with several) as in despite wrapping my tips carefully it dries away from my tips. Bizarre.

  5. det här var så otroligt hypat och hett när det kom för vi var så utsvultna på grönt. Man kan ju inte fatta det idag, men visst, lacket är fortfarande snyggt. Inte så hjärtat slår fortare, men snyggt. Och man ska väl vara glad för det för man gillar ju grönt så tack och lov för att färgen blivit main stream och så.

    • Jättesnyggt är det men som du säger, nu när det är lite mer mainstream med grönt så kanske man inte hoppar till när man ser det. Tur att det är lätt att få tag på grönt nu för tiden. Köpte ett supervackert på Gina för någon dag sedan. 😀

  6. Nice polish! As for ideas for themes – it sounds like you have lots of ideas, but how about going through some of your favourite bands / songs and tying in nail varnishes with them. So sort of the other way round to what you used to do (choosing a song to tie in with a polish)…

  7. Jag som precis fått hem boken ‘Femtio nyanser av honom’ drog en helt annan slutsats av Tickle my Triangle än vad som förmodligen var tänkt;)

    Föredrar nog också märkesveckor istället för färgveckor, rosa färgvecka i oktober kan jag känna är helt ok annars blir det lätt trist.

    Toxic Seduction ser ut som ett lack jag skulle trivas fin-fint i:)

    • Tickle My Triangle får inte mig att tänka på geometri direkt. *fniss* Den boken vill jag med ha. Har du börjat läsa den än? Verkar den lovande?

      Nu närj ag tänkt på det här med tema kan jag hålla med om att det kan bli lite tradigt med färg-tema. Då är det bättre med finish eller liknande.

      • Akrobatisk geometri möjligen men mycket närmare matte än så kommer nog inte mina tankebanor heller;) Jag har faktiskt inte hunnit börja läsa den ännu, legat på köksbänken nu i två hela dagar. Men av min kollega att döma som var den som rekommenderade mig boken ska den göra under för familjelyckan;) Mr Grey är det enda hon pratat om nu i över två veckor.

  8. Väldigt fin färg =) Har svårt för grönt på naglar, är lite kräsen när det kommer till de gröna nyanserna men detta va väldigt fint =) En fråga bara, du som har så många lack. Torkar de inte ut och du får slänga många eller hur gör du? Jag har oxå många lack men inte lika många som du 😛 Och du kan inte hinna använda samma lack flera gånger eller? Jag har bara ett endaste lack som har torkat som jag har slängt men det va ett jag köpte utomlands en gång och det va inget speciellt märke så jag förstog att det inte skulle hålla så länge så jag va inte så förvånad om man säger så =)

    • Har inte märkt av att något lack har torkat, inte ens de som är 10 år. Depend däremot kan bli rätt tråkiga men det kan bero på att de är så liten mängd i flaskan.

      Du har rätt, det är inte många lack som jag har provat mer än en gång. Hinner liksom inte även om jag skulle vilja. Kanske kan köra en dag i veckan då man lackar med en gammal goding. Tål att tänkas på.

  9. Vilket fantastiskt lack! Jag som älskar grönt, blått och turkost på naglarna älskar denna färg. Den kommer absolut få hoppa ner i nästa beställning från USA!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

