China Glaze – Urban-Night

Kollektion: Metro Collection, Hösten 2011

Nu börjar ABC-resan lida mot sitt slut men några lack finns ännu kvar att visa. Jag hoppar över V men kör W och något X-lack blir det inte heller. Y och Z däremot kommer det att bli sen ska jag nog fira med något riktigt skojigt lack när resan är klar. 🙂

Urban-Night är inte så skojigt. Det är ett väldigt mörkt, plommonfärgat krämlack som ser vampigt ut. Jag gillar visserligen vampigt men det här var lite för tråkigt för min smak. Ibland blir jag dock kluven och tänker att det visst är snyggt men känslan just nu är ändå att jag vill lacka om. Jag märker även att mitt överlack börjar bli lite segt och tråkigt och lämnar ytan lite ojämn på vissa ställen.Får slänga i lite thinner i det idag. Vid lön ska jag göra en beställning av ett nytt överlack och tänkte då passa på att beställa några fler lack. Jag veeeet, egentligen får jag inte men bara några då.

Applicering: Två lager täcker bra och det torkar snabbt. Formulan är lätt att lacka med så där har jag inget att klaga på.

 

English:

Metro Collection, Fall 2011

I don’t know why I bought this, really. This is not my kind of shade. I love vampy but this is just boring. Maybe too dark or something. It’s some kind of dark plum and it has creme finish. I little bit lighter and I would have liked this.

Application: Great formula and two coats covers perfect. Good dry time as well.

 

 

16 reaktioner på ”China Glaze – Urban-Night

  1. Nej! Inte ett dugg tråkigt! Jag gillar det här som tusan. Visst, jag kanske inte alltid är sugen på ett just vamplack i cremefinish, men är jag det så är det här lacket alltid en het kandidat för mig.

    Och ja, nytt överlack måste man ju köpa ibland. Det passar väl alldeles ypperligt att fylla ut paketet med lite annat smått och gått, för att balansera upp fraktkostnaderna? (Jag kan inte vara ensam om att resonera på det viset!)

    • Jag visste det! Att detta var din kopp te. 🙂 Jag föll inte bara.

      Det är klart att man passar på att beställa lite extra när man ändå beställer. 🙂 Längtar. *noll karaktär*

  2. Jag är en trist person för jag äääälskar det här! Det måste jag absolut köpa! Kan inte du ha en bloppis där du säljer lack du inte gillar eller har tröttnat på? Jag skulle stå först i kön o shoppa loss 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

