China Glaze – Wagon Trail

Kollektion: Rodeo Diva, Hösten 2008

Hösten 2008 måste ha varit en bra höst. Både Rodeo Diva och Misa’s Poisoned Passion kom då. Rodeo Diva kommer nog alltid att ha en stor plats i mitt hjärta för den kollektionen är näst intill perfekt.

En av favoriterna i kollektionen är Wagon Trail och äntligen har jag lackat med det. Jag har använt det tidigare men det var för väldigt länge sedan. Det var en av mina första förälskelser och gnistan finns fortfarande kvar. Det är, trots att det har några år på nacken, fortfarande otroligt vackert. Det där skimret alltså. Det är magiskt. Basen är svart och skimret är i guld vilket gör att man luras att tro att det är brunt ibland och olivgrönt ibland. I solen är det to die for, om vi säger så men jag är ju kass på att hinna fota i sol så ni får inomhusbilder. Ni som inte äger detta ska dock ha i åtanke att detta lever upp i solen och blir ännu finare. Älsk. ❤

Applicering: Visst, det är lite rinnigt och man får inte ha för mycket lack på penseln. Lagom med lack och det går ganska bra att lacka med. Två lager kan räcka men jag körde på tre och torktiden var helt ok.

 

English:

Rodeo Diva, Fall 2008

2008 must have been a great year in the view of collections that was released.  Rodeo Diva and Poisoned Passion from Misa. Lovely. I still love Rodeo Diva as much as I did 2008.

Wagon Trail is one of my favorites in the bunch and despite that it’s rather old it’s still gorgeous. Gold shimmer in that black base makes this looks brown or sometimes even olive green. The shimmer is really beautiful and in the sun it’s the best. I have no pictures in the sun, unfortunately. I love this. ❤

Application: Runny but ok if you’re careful and don’t use too much polish on the brush. Three coats here but you could maybe manage with only two. Ok dry time.

 

 

20 reaktioner på ”China Glaze – Wagon Trail

  1. Rodeo Diva är verkligen nästan helt perfekt! Aningens tjocka lack, men färgerna är så härliga de bara kan bli. Älskar i princip två tredjedelar av kollektionen, och Wagon Trail ingår i det gänget! Så snyggt!

    • Skimret i lacken är så himla fint. Älskar nästan allihop. Ok, några är lite småtrista men vilken kollektion har inte några trista lack? Ok, nu kom jag på en del, äh skit i det då. 🙂

  2. Håller med om att det var ett bra nagellacksår. Jag tror det var det året Zoya släppte Pulse och Vibe också och det var höjdarkollektioner det med. 2010 hade också grymma kollektioner med Nubar Venetian glass och Zoya Wicked. Och Vintage Vixen. fantasiska höstar! Sen får man inte glömma RetroDiva heller, från 2009, den var grym! Ack… Så många fina lack! Undrar vilka av årets kollektioner man kommer minnas på samma sätt.

    • Ja, 2010 var riktigt bra. Retro Diva föll jag inte för till en början men har kommit på i efterhand att den innehåller massvis med fina lack. Måste köpa. 🙂 Hm, årets höstkollektioner har ju inte stuckit ut värst mycket. :/ Några fina lack här och där men inga hela kollektioner som man blivit såld på.

  3. Alltså, ja det är fint men jag minns att jag inte var så övertygad när jag bar det… för kanske ett år sen? Måste prova igen, kanske hade en dålig dag eller nåt vad vet jag 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

