Zoya – Yara

Kollektion: Mirrors Collection, Hösten 2011

Iiiih. Näst sista lacket i ABC-resan. Så gött det känns. Dessutom, äntligen har jag testat Yara som jag faktiskt har längtat efter. Jag har ju läst både bu och bä om Yara och är glad över att jag var beredd på bu. I flaskan ser man guldsflakesen väldigt tydligt men när jag visste att det inte skulle se ut så på nageln hade jag skruvat ner mina förväntningar. Färgen visste jag att jag skulle gilla. Den är militärgrön, khakigrön eller vad man nu ska beskriva den som. Jag tycker massor om det här även om skimret är diskret. Visst hade det varit kul om det såg ut som i flaskan men jag är ändå nöjd med resultatet.

Jag var tvungen att beställa ett nytt snabbtorkande överlack men istället för att gå bananas på typ TD så beställde jag på eBay och plockade bara med två extra lack. Två från China Glaze Breast Cancer Awareness så det kändes ju bara bra. 🙂 *klappar mig själv på axeln* Skulle vilja köpa några fler lack från kollektionen, trots att de är rosa, bara för den goda sakens skull. Ok, det var väl inte det största bidraget men det är i alla fall något.

Applicering: Bra och väldigt täckande formula. Hade lätt kunnat täcka på ett lager men jag körde två av ren vana. Torktiden var snabb.

 

English:

Mirrors Collection, Fall 2011

Almost done, almost done. I have only one polish to go in the ABC-trip. Feels good! 🙂 And Yara, at last I have got to know you. You’re not really like the bottle on the nails but I knew that. I don’t care, ’cause you’re damn beautiful anyway. I love the color, the khaki green shade and the golden flakes makes this look interesting. Cool.

Application: Good formula and a one coater. I used two coats anyway. Good dry time.

 

 

16 reaktioner på ”Zoya – Yara

  1. Jag är delad när det kommer till det här lacket. Det åker upp och ner på önskelistan hela tiden. Jag vet inte riktigt om jag gillar militärgrönt, för min del kanske den hade behövt det där extra swunget som man ser i flaskan 🙂

  2. Yara har jag varit sugen på länge och jag tycker den är riktigt fin på dig! Nu har jag bestämt mig! 😉 Yara får åka med i nån beställning snart! 😉
    Toppen att du köpt lack som stödjer breast cancer awareness!!! De kan du visa i min kampanj sen om du vill! (Filar fortfarande på upplägget, men det kommer upp på bloggen snart, jag lovar!!)

  3. Jag är nog en av Bu-personerna. Jag blev jättebesviken när jag provade det. verkligen besviken. Nu när jag ser dina bilder tänker jag att jag ska ge det en chans till någon gång. Kanske kan jag gilla det nu när jag blivit mer nollställd vad gäller lacket.

    • Du kan känna dig träffad. 😉 Jag trodde ju till en början att det skulle var döfint med allt det där skimret men när jag visste att man inte skulle förvänta sig ett skimmerkalas så blev jag ändå nöjd. Om jag var aktiv inom det militära hade detta varit lacket nr. 1.

  4. Har inte testat det här än, får prova snart! Gillar det faktiskt, även om det kanske ser lite… plattare ut? än vad många förväntade sig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

