Zoya – Zara

Kollektion: Flourish Collection, Vintern 2008

Här sitter jag i soffan en lördagskväll då jag egentligen skulle ha befunnit mig på fest. Har varit helt down hela dagen. Skulle tro att det är hormonellt för jag har verkligen inte varit på topp. Jättetrött och spänningshuvudvärk. Nu känns det bättre så jag ska nog ta mig en kopp te strax. Fråga mig inte om jag har ett rock and roll-liv. 🙂 Men jag är inte bitter.

Jag firar i alla fall att jag är framme vid Z och att ABC-resan är färdig. 🙂 Zara tillhör mina klenoder, de lack jag haft längst. Sminkan visade också Zara när hon var på Z i sin resa och hon upplevde nog Zara lite som jag också gjorde nu. När jag lackade med det för 3-4 år sedan var jag hänförd men nu kändes det aningens blekt. Guldskimret är otroligt vackert och även den lavendellila basen är vacker men ändå känns det inte som jag minns det. Jag tror att hemligheten är sol och dagen har bara bjudit på grått, grått och så regn.

Jag är glad att jag har Zara. Hon är ju egentligen en vacker dam men denna dagen var inte hennes, helt enkelt.

Applicering: Helt ok formula. Det är dock ganska skirt så jag har 3-4 lager på bilderna beroende på hur tjocka lager jag har använt. Torktiden är normal. Tyvärr krympte lacket lite efter att jag målat på överlacket.

 

English:

Flourish Collection, Winter 2008

Finally, I’m done with the ABC-trip. Here’s Zara, a lavender purple polish with lots of gold shimmer. Very beautiful but I somehow felt this was a bit pale. I loved it some year’s ago but today it didn’t feel that it is that amazing. I’m still glad I have her in my stash and I guess the secret is to see her in sunlight.

Application: Ok formula but a bit sheer. I have three-four coats here. Ok dry time.

 

 

22 reaktioner på ”Zoya – Zara

  1. Det har varit ett sant nöje att följa med dig på din resa 🙂 Du avslutar med ett snyggt lack av samma märke som jag också kommer att avsluta med. Trots att det egentligen är riktigt fint så klickar inte det här helt med mig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

