China Glaze – TMI

Kollektion: OMG! Collection, Våren 2008

Idag gör jag ett litet avbrott i Gina Tricot-veckan och hänger med på holofredag istället. 🙂 TMI är ju hur sött som helst. Det ser lite dassigt ut i flaskan men blir vackert mörkt korallrosa med massa lyster på nageln. Problemet som vi alla upplever just nu är ju brist på sol så detta vet jag inte hur det ser ut i solens strålar. Det är ganska subtil holoeffekt i det här och holot gör mer att lacket har just lyster istället för tydlig regnbåge. Vem bryr sig när färgen är så himla fin?

Applicering: Tre snabba drag per nagel och det blir himla bra. Varning för att jamsa runt med penseln, då är det kört. Då blir det kala fläckar och allt det där. Tre lager har jag använt här och det torkar fort. Om man snålar med lack på penseln är det svårare att måla med har jag märkt.

 

English:

OMG! Collection, Spring 2008

Today it’s holofriday so I’m having a little break from Gina Tricot and show you TMI instead. It’s the cutest shade but there’s no in your face rainbow. The polish is so gorgeous anyway. There’s something there and the subtle holo effect makes this look interesting. It has lustre. Sweet. The color is somewhat pink coral.

Application: I’ve used three coats and the dry time is good. Use at the most, three drags per nail on every coat. Otherwise you will drag the polish with the brush and leave bald spots.

 

 

24 reaktioner på ”China Glaze – TMI

  1. Jaha, nu är jag nöjd ägare till tre Gina Tricot lack 😉
    Visar vilka i veckan!
    De hade slagit på stort i butiken, ett stooooort ställ! 😀
    Schysst när man inte behöver stå och rota i en överfull låda vid kassan 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

