OPI – Warm & Fozzie

Kollektion: The Muppets Colletion, Vintern 2011

När de första bilderna visades på kollektionen blev jag alldeles till mig men när jag väl fick se swatches blev jag mestadels besviken. Glitterlacken tilltalade mig inte alls. Jo, ett eller två förresten. Däremot några av skimmerlacken. Warm & Fozzie var nog det lacket som lockade mest. Jag har hållit i det ett antal gånger så när jag igår fick hem Jessica Gingersnap, som Nailtastic visar idag, kände jag direkt att det var bekant. Jag höll flaskorna bredvid varandra och de kan vara dupes. Nu har jag inte sett hur de ser ut på naglarna och då kan det ju skilja.

Jag valde att lacka med Warm & Fozzie eftersom det helt enkelt var dags för det. Jag visste att jag skulle gilla det. Det var ingen tvekan om saken. Det är ju väldigt komplext. När man tittar på lacket på håll ser det ut att vara någon slags bronsbrun färg men tittar man närmare så ser man allt skimmer i bland annat rosa, eller är det rött? Det är skimmer i guld och säkert någon mer färg som jag inte kan urskilja i härligheten. Grön? I vissa vinklar ser det ut att skifta lite i färg, nära på duokromiskt. Det här blir en favorit.

Applicering: Formulan är bra men jag fick lacka med minst tre lager. Jag valde fyra men det hade nog räckt bra med tre. Trots alla lager torkade det fort.

 

English:

The Muppets Collection, Winter 2011

Yesterday, I got Jessica Gingersnap in the mailbox and thought right away of OPI Warm & Fozzie. When I held the two bottles next to each other they really looked like dupes. I don’t know if they will look exactly the same on the nail. I have to check that out. Nailtastic shows Gingersnap today and I’ll show you Warm & Fozzie. Warm & Fozzie is my cup of tea. I love the finish, the color, all of it. It’s rather complex and if you look closely you can see all the different colors in the shimmer. It’s mostly bronze or brown but the shimmer is in red/pink, gold and maybe even green. Amazing.

Application: Great formula and three-four coats. The drytime is good.

 

 

 

24 reaktioner på ”OPI – Warm & Fozzie

  1. Det är ett snyggt lack och det passar fint på dig, men det är inget för mig…
    Tycker dock att det är snyggare än Gingersnap 😉
    Men det kan också vara så pga att ni har olika kameror du och Anne.
    Jag har bara ett enda lack ur den här kollektionen, men det älskar jag – Gone Gonzo!! 😀

  2. Jag gillade ju inte det här. Det var för trist och brunt. Men jag vet att majoriteten älskar det. Min mamma fick en flaska av mig i julklapp för jag trodde hon skulle gilla det men tji fick jag. Hon hade det en gång men sen blev det stående.:D

  3. W&F är så snygg! och vet du vad som är ännu bättre med detta lacket? Att det är precis lika snyggt med matt topplack på som med blankt.

  4. Det är ett av mina absoluta favoritlack i min egen samling. Har haft det på mej vid flera tllfällen. Under sommaren hade jag det på tårna i flera veckor! 😀

  5. Very nice polish, and while I don’t own this one myself, it has inspired me with what I will put on shortly: Misa: Las Vegas – which is not glittery, but definitely the same sort of colours…

  6. Ping: OPI – The World Is Not Enough « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

