OPI – Peach-A-Boo!

Kollektion: Retro Fun In The Sun, 2008

Jag vet, Peach-A-Boo! är så långt ifrån höst man kan komma men så här är det; Jag skaffade mig det för säkert 3 1/2 år sedan. Jag minns att jag bar det när vi var mitt i flytten till vårt hus och det är över tre år sedan. Sedan har jag inte rört det. Jag höll i ett glitterlack igår men till slut blev det Peach-A-Boo! bara för att liksom bli av med det. Tanken var att jag skulle ha lackat med det i somras för det är då det gör sig som bäst. Nu kändes det lite fel, får jag erkänna.

Det är inget fel på Peach-A-Boo!. Hade det varit Juli nu så hade det varit perfa. Det är ett väldigt skirt och sött lack med en bas som är aprikos samt skimmer i bl. a rosa som gör att det skiftar i färg. Det är alltså lätt duokromiskt. Trots det skira så ser det metalliskt ut på något sätt. Vackert men VNL så att det skriker om det. Jag måste ju testa det här över svart. Bilderna gör det inte rättvisa. Det ser alldeles för gultonat ut.

Applicering: Det är som sagt skirt och jag har använt tre lager här. Ingen idé att försöka få det opakt. Det är nog inte ens meningen. Torktiden var ok.

 

English:

Retro Fun In The Sun, 2008

Oh my! What was I thinking when I decided to use Peach-A-Boo! in the middle of fall. This just screams summer to me! Sheer, peachy shimmer that flashes in pink. I can see flecks of pink which makes this look duochromic. Very beautiful but not an autumn shade at all. I have to try this over black.

Application: Great formula but sheer. I used three coats and there’s no idea trying to get this opaque. It’s just a sheer polish. The dry time is ok.

 

 

16 reaktioner på ”OPI – Peach-A-Boo!

  1. Jag tycker det är rätt fult om jag ska vara ärlig. Eller värre än ”rätt fult”, om jag ska vara HELT ärlig. Är rätt avig mot hela den där kollektionen också då ingenting torkade på mig.

    • Haha. Har du detta lacket? Jag tycker ändå att det är fint trots sin skirhet och söthet. Det är nog det där att det skiftar. Men det är klart…så jävla metal är det ju inte. Kände mig lite fel med lacket igår kan jag säga. 😀

      • Nej, jag har inte just det där lacket. Jag tål knappt saker som drar åt persikohållet! Jag har däremot tre andra ur kollektionen, men som sagt.. de torkar inte. Jag har nog inte ens rört dem sen 2008 om jag ska vara helt ärlig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

