OPI – Show It and Glow It!

Kollektion: Burlesque Collection, Vintern 2010

Det blev en OPI-vecka av det här. (Förutom imorgon då det är holofredag :)) Jag har verkligen tänkt att testa mig igenom alla gamla lack som stått så länge. Det tar tid men det ska bli gjort. Show It and Glow It! är ett av alla fina glitterlack i Burlesque. Det här består mestadels av rödlila glitterpartiklar men det finns även silver och grönt glitter. Sparsamt med orange/gult också, tror jag. Fräsigt, enligt mig.

Ett orosmoment är att när jag öppnade flaskan och började lacka verkar det ha tjocknat riktigt ordentligt. Jag vet att jag öppnade flaskan när jag fick den 2010 men jag drog åt korken ordentligt och har sedan inte rört flaskan. Nu var det verkligen trögt och tjockt och så har de andra glitterlacken inte varit. Jag blir orolig att fler av glitterlacken ska bete sig så här. Det positiva med detta var att det täckte hur lätt som helst på två lager. Jag vill dock inte att det tjocknar mer, då kommer det inte gå att använda.

Jag har använt ett lager överlack men det hade nog inte varit fel med två. Idag är det grovt och skrovligt men jag gillar faktiskt hur det ser ut. Det ser lite rått ut trots att färgerna i lacket är söta.

Applicering: Som sagt, tjockt och täckande men jag är säker på att det i nyskick är mer rinnigt och svårare att få opakt. Tre lager hade man säkert normalt sett fått använda, eller t.o.m. fyra. Torktiden var väldigt snabb.

 

English:

Burlesque Collection, Winter 2010

It seems like this is going to be an OPI week. Well, that’s ok for me. 🙂 Show It and Glow It! is a fantastic purple glitter with some silver, green and yellow in it. I really like the look of this. I used one coat of top coat but I can see that it ate all of it so one more shouldn’t hurt. It looks cool anyway. Rough in a great way.

The worring part is that the polish was so thick. I remember trying this when it arrived two year’s ago but I couldn’t believe that it was going to be this thick. The good part, it covers with two coats. The other glitters were harder to get opaque. I’m still worried about the thickness, though, I hope the other glitters is still good.

Application: Well, thick but covers very well in two coats. The dry time was very good.

 

 

26 reaktioner på ”OPI – Show It and Glow It!

  1. Det är verkligen urtjusigt! Jag fick tag på ett via en blog sale och det var också lite segt och nästan klumpigt, men antog att det var för att det varit använt en gång eller två. Men det var ju inget större problem att lacka med så då var jag nöjs iaf. 🙂

  2. Jag provade det här hos en kompis då jag var osäker på om jag skulle köpa det eller inte. Lacket var nytt men var ändå lite tjockt. Hon fick en seche restore jag hade över och efter ett par droppar var lacket perfekt. 🙂

  3. Alla mina glitter från den här kollektionen har jag upplevt som tjocka, direkt till och med om jag minns rätt. Men Seche Restore räddar alltid dagen!

  4. Hmm, jag tror att jag har detta. Har dock bara använt det en gång, som en halvnagel på nyår när lacket var hyfsat nytt. Det blev inga bra halvnaglar men bortsett från det så är det ju ett fint lack…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

