Depend – 2033 Ocean Blue

Kollektion: Holographic, Våren 2012

Hjälp! Det var helt galet igår så jag hann verkligen inte med att blogga. Det får bli en försenad holofredag eller ska vi kalla det hololördag?

Igår bar jag ett av Depends hololack och jag har tyvärr bara tråkbilder från inomhusbelysning. Jag har sett det i sol nu på förmiddagen och kan säga att holoeffekten är riktigt bra. Färgen är mellanblå och inget jag egentligen går igång på, känner jag. Holoeffekten är det som gör att jag verkligen gillar lacket men den blå färgen är lite för lagom. Ett mellanlack, enligt mig.

Applicering: Formulan i sig är lätt att hantera men dessa dyra droppar är skira. Jag har använt tre rejäla lager här för jag vill verkligen få det täckande. Det syns tydligt i flaskan att det är taget rejält med lack. Buhuuu. Jag var nog lite snabb när jag började måla på överlacket då det ville dra med sig lacket. Det är nog bra att vänta en liten stund innan man applicerar överlacket.

 

English:  

Holographic Collection, Spring 2012

Yesterday was crazy and I couldn’t find time for blogging. No holo friday but yet holo saturday. Ocean Blue is a middle blue holo where the holo effect is great. Especially in the sun. I have no pictures of that, though. I like the holo effect but the color is not my favorite. There are better blue holos out there.

Application: Great formula but sheer. I had to use three thick coats and that’s not fun in the view of the size of the bottle. It dries fast of course.

 

 

 

16 reaktioner på ”Depend – 2033 Ocean Blue

  1. Jag känner mig lite udda, men jag har inte fastnat för något av Depends hololack, de känns för mesiga i färgerna. Så även det här. Det är fint, men lite småtråkigt…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

