Deborah Lippmann – Bad Romance

Kollektion: Deborah Lippmann Fall 2010

Kör lite random lack denna veckan. Har inget tema på lut just nu men är ändå sugen på att ha ett tema. Jag och mamsen hade en fundering på om mamma ska välja ut några av hennes favoritlåtar och så ska jag försöka hitta ett passande lack till dom. Kan bli skoj så jag ska höra med henne om hon har funderat på detta något. 🙂

Bad Romance köpte jag via Nailmail och det är ett lack som har visats en del på bloggarna där ute. Jag kände att det är ett sådant lack som man ska ha i samlingen. Visst är det snyggt, det är det verkligen men jag borde inte ha snålat på överlacket. Lackade på kvällen och igår när jag bar det så var det lite avmattat. Ett lager överlack till hade inte skadat. Det blev även viss tipwear vilket jag tycker är trist på ett dyrt lack som detta. Det är alltid trist visserligen men extra trist när lacket är dyrt.

Alltså, svart jellybas med smått glitter och större hexagonaler i en vacker lila nyans.

Applicering: Första lagret blev lite strimmigt och ojämnt men med det andra lagret så täckte det perfekt. Det var lätt att hantera och torkade fort.

 

English:

Deborah Lippmann Fall 2010

I felt I needed this polish in my stash. It’s beautiful and I love the combination of the black jelly base and the purple glitter in two different sizes. The color of the glitter is gorgeous. I should’ve used one more coat of top coat for that shiny look. Also, I got tipwear pretty fast and that’s sad. Otherwise I like this much.

Application: The first coat is uneven but after the second coat it looks perfect. The dry time is good too.

 

 

12 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Bad Romance

  1. Jag tror jag fick lite hjärtklappning av det här lacket faktiskt. Shit vad snyggt! Upp på önskelistan kan jag säga!!!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

