H&M – Black

Hösten 2012

Black, som det konstigt nog heter ingår i ett litet paket med fem lack. Fyra färgade och ett matt topplack. Det kostar 59,50 så det är ju nästan som hittat. Hade det inte varit för just Black så hade jag inte lockats av paketet. Black kan möjligtvis ha en svart bas men det är skimret som tar över. Skimret är mestadels i guld men det är multifärgat och är man tittar på lacket händer det en del. Det som gör att jag gillar detta det lilla extra är det blå skimret som dyker upp här och där. Det är inte jättesynligt i vanligt lampljus men i sol och vissa ljus gnistrar det blåa till och det är så himla fint.

Flaskan är kass. Det måste jag ju påpeka. Avlång och instabil så den får man ha koll på under tiden man lackar.

Jag har även IsaDora Oasis som jag inte har lackat med men de är inte olika alls. Kommer att göra en jämförelse i helgen om jag hinner. I gruppen Lacka-Byt på facebook hade Andrea en idé om att det även är likt OPI Number One Nemesis och jag har ju Jessica Smoky Feather som är en dupe till NON så den åker med i jämförelsen också.

Utan topplack ser det matt ut dagen efter så det är att föredra. Dock kan jag tänka mig att detta blir supersnyggt med matt överlack. Testade aldrig det tyvärr men skulle ju kunna testa över Oasis. 🙂

Applicering: Två lager som flyter ut precis som man vill. Torktiden var seg men jag använde inte snabbtorkande överlack den här gången och det fick jag bittert ångra.

 

English:

Fall 2012

Black is part of a little package of five bottles from H&M. Black made me buy this little collection. Maybe there’s a black base but it’s the shimmer that makes this interesting. There’s mostly golden shimmer but also many other colors. For example blue which makes this extra interesting. It looks olive to me or maybe a mixture of olive and bronze. I love it and I think this is similar to IsaDora Oasis which I will do a comparison with this weekend.

Application: Two coats and the formula is perfect. The dry time is probably great with fast drying top coat which I didn’t use this time. I recommend the top coat. 🙂

 







 

29 reaktioner på ”H&M – Black

  1. Åh, det är supersnyggt på dina foton!
    Jamen nu ser det ju nästan mer ut som Oasis..? Haha!
    Jag tror det är lite mitt emellan de båda jag ^^

  2. Jag tror att om jag ger mig själv bloggläsförbud ett tag så kanske jag skulle kunna hålla ett köpstopp också. Men, det är ju så svårt när man får se sådana här lack som är supersnygga och billiga till på köpet!

  3. Lite roligt då jag stod igår på H&M och kollade på de där lacken och beslöt mig att inte köpa trots det var halva priset på dem.
    Kanske skulle trots allt ha köpt det då det ser jättefint ut på dina naglar.

    Hur var det att ta bort lacket förresten?

    Med vänlig hälsning
    /Eva

  4. Stått och hållit i den förpackningen ett par gånger men det har slutat med att jag ställt tillbaka det. Börjar nästan ångra mig lite nu….

  5. Jag kunde inte motstå… Inköp idag! Bonus att jag ännu int skaffat mig ett att överlack, nu fick jag det på köpet med. 🙂

  6. Oh, jag höll på att minnas en goding. Läste rubriken och tänkte inte klicka mig in på inlägget men så tryckte jag fel och vilken tur! Jättefint

  7. Ping: IsaDora Oasis vs. H&M Black vs. Jessica Smoky Feather « ClawsInColor

  8. Ping: H&M – Blue « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

