A-England – Princess Tears

Kollektion: The Legend

Idag är det äntligen fredag. Det känns så skönt efter en vecka av zombie-känsla. Jag ska strax ringa min älskade bror som fyller 25 år idag. Helt otroligt att plutten är 25. Skäggig, tatuerad och långhårig. Vad hände där liksom? Det var inte alls längesen som han trampade omkring på sin leksakstraktor och grävde i sandlådan och blev ursinnig för att han inte vann när vi spelade sällskapsspel. 🙂

Det är ju även holofredag så jag ska visa er ett vackert lack idag. Princess Tears var inte det första lacket jag föll för i kollektionen men köpte det till slut för att det såg fint ut. Inte visste väl jag att det var sååå fint. Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket jag gillar det här. Basen är ljust, ljust grå och skimrar i ljust, ljust lila. Det är diskret duokromt och fyllt med holo. Det är en skönhet som är spännande och försiktig på samma gång. Passar när du inte vill sticka ut för mycket men ändå vill ha något skojigt att titta på. Även om vi har haft många soliga dagar det senaste har jag inte haft möjlighet att fota i solen. Jag får nog börja med att ta med mig min kamera till jobbet så att jag kan visa annat än inomhusbilder. När jag tittade på det i solen igår så dog ja en smula.

Applicering: Perfektion, två lager och snabb torktid.

 

English:

The Legend

Finally it’s friday! Yay! It’s my brother’s birthday today as well. I can’t believe he’s turning 25. I mean 25? Yesterday he played with his toys and everything. Now, he has long hair, beard and tattoos. He’s still cute, I must say and he’s still my little brother. 🙂 ❤

It’s also holo friday here in Sweden. I’ll show you a real beauty today. I didn’t thought that I would love this as much as I did. It looks pale in the bottle but it’s so beautiful when you wear it. It has a light grey base and it shifts to light purple. Then, there’s a lot of holo shimmer that makes this look fantastic. It’s sober and interesting at the same time. Once again I haven’t got the opportunity to catch this in the sun. I think I have to start bringning my camera to work. 🙂

Application: This is perfection. Two coats and good dry time.

 

 

 

16 reaktioner på ”A-England – Princess Tears

  1. Jag har också funderat på det här med kamera till jobbet, inte för att jag bär holo så ofta men för att få bra bilder i dagsljus överhuvudtaget!
    Det här såg väldigt intressant ut, skulle hemskt gärna se det i solen också 🙂

  2. Väldigt nyfiken på solskensbilder jag också, hade du bara lagt ut den första utan förklaring hade jag nog trott att det ”bara” var ett fint skimmer med mycket djup i. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

