China Glaze – Skate Night

Kollektion: Retro Diva, Hösten 2009

Retro Diva är en kollektion som jag inte föll för när den kom men i efterhand har jag förstått hur fin den är. Än så länge äger jag inte många lack ur kollektionen men jag ska köpa på mig fler, så mycket vet jag.

Skate Night hittade jag när Kicks hade rea i somras. Jag hade detta i både fredags och lördags och tycker att det är ett enastående vackert höstlack. Egentligen funkar Skate Night precis när som helst. Färgen är mörkt magentafärgad men lutar väldigt mycket åt mörkrött. Otroligt vackert hur som helst och det har ett glödande skimmer. Tjusigt värre alltså.

Sminkan gjorde alldeles nyligen en jämförelse mellan detta och några andra liknande lack. Den hittar ni här.

Applicering: Två lager och enkelt att hantera så länge man inte får för mycket lack på penseln. Torkar relativt fort.

 

English:

Retro Diva, Fall 2009

Retro Diva is a gorgeous fall collection. Skate Night is one of the beautiful shimmers in this collection and it really glows. It’s magenta but leans very much towards dark red. A perfect shade for anytime.

Sminkan did a comparison between this polish and three others. See for yourself.

Application: Good formula, two coats and normal dry time.

 

 

 

23 reaktioner på ”China Glaze – Skate Night

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

