IsaDora Oasis vs. H&M Black vs. Jessica Smoky Feather

En liten jämförelse så här på söndagskvällen är väl alltid uppskattat? När jag testade H&M Black i veckan blev jag inte bara förtjust. Jag blev även övertygad om att det var superduperlikt IsaDora Oasis. Andrea som har ett jäkla bra lacköga nämnde i den fina facebook-gruppen att hon trodde att det kunde vara en dupe till Jessica Smoky Feather vilket jag absolut inte hade en tanke på.

Jag blev så klart nyfiken och idag testade jag Oasis på pekfinger och ringfinger, Black på långfinger och Smoky Feather på lillfingret. Ok, Oasis är ju mycket, mycket mörkare. Black och Smoky Feather är mer lika men Black har ju det där fina blå skimret och det händer lite mer i det lacket och Smoky Feather är ljusare. Inga av dessa är dupes och jag kan med glädje behålla dessa utan att känna att det är onödigt. Jag håller med Andrea, om Oasis och Smoky Feather får en bebis så är det Black.

 

English:

I was so curious about how similar H&M Black and IsaDora Oasis are and I also put Jessica Smoky Feather on a nail to compare. Oasis is on pointer and ring finger, H&M Black is on the middle finger and Jessica Smoky Feather on ring finger.

Oasis is, as you can see, much darker than Black. Smoky Feather is somehow similar to Black but Smoky Feather doesn’t have the same shimmer, for example blue. So…not dupes and I’m glad. But…if Oasis and Smoky Feather makes a baby, Black is the one.

 

IsaDora Oasis, H&M Black, IsaDora Oasis, Jessica Smoky Feather

IsaDora Oasis, H&M Black, IsaDora Oasis, Jessica Smoky Feather

IsaDora Oasis, H&M Black, IsaDora Oasis, Jessica Smoky Feather

6 reaktioner på ”IsaDora Oasis vs. H&M Black vs. Jessica Smoky Feather

  1. Hej! Hittat till din blogg för ett tag sedan och tycker du skriver oerhört bra om nagellack. Jag har nyss fastnat på detta område och håller fortfarande på och lär mig. Så jag blev så nyfiken på facebookgruppen du skrev om. Vad heter den?
    Ha det så bra!
    Mvh Ann-Sofie.

  2. Wohoo! Jag hade ganska rätt 🙂
    Tack, bra foton! Älskar dem allihop, absolut värda att äga
    (fast jag har ju OPI-Number One Nemesis och inte Smoky Feather)
    H&M har verkligen lyckats med Black, ser nästan bäst ut här tycker jag!

  3. Åh jag älskar mitt Oasis och trodde att jag inte behövde Black – meeen det ser absolut ut som det! 🙂 Tack för jämförelsen!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

