IsaDora – Black Galaxy

Kollektion: Red Rush, Vintern/Julen 2011

Det känns lite taskigt att visa detta nu eftersom det inte finns kvar i sortimentet. Jag är som vanligt sen med att visa godbitar men här är i alla fall Black Galaxy, det hypade lacket från förra årets julkollektion. Jag hade faktiskt inga förväntningar alls på detta. Jag trodde att jag skulle bli besviken, att det skulle bli knöligt och trist. Ja, det blir knöligt och trist med endast ett lager överlack. Men med två lager överlack är det precis så fint som i flaskan vilket jag inte vågat hoppas på. Basen är svart och ser ut att vara kräm. Lacket är späckat med prismatiskt glitter i lite olika storlekar men allt glitter är smått. Effektfullt och Black Galaxy är ett perfekt namn på detta lack.

Applicering: Väldigt lätt att måla med. Det är pigmenterat men jag använde ändå tre lager. Två hade räckt. Det torkade väldigt fort och två lager överlack är att föredra för snyggast finish.

 

English

Red Rush, Winter/Holiday 2011

This little fellow came with the holiday collection last year and of course I haven’t tried it until now. I always save good polishes a long time before I try them but I have to be better at trying them earlier. I had no expectations of Black Galaxy. I thought it would be a bumpy mess but after two coats of top coat this looked awesome. I love it so much and it’s sad that it’s no longer available. Black Galaxy is the perfect name for this black polish filled with prismatic glitter.

Application: Good formula and pigmented. I used three coats anyway but I’m sure two are enough. The dry time is good and two coats of top coat makes this look smooth and glittery.

 

 

17 reaktioner på ”IsaDora – Black Galaxy

  1. Jag hade alldeles för höga förväntningar på det här och kände mig besviken, fast nu när jag ser dina bilder ångrar jag att jag bytte bort det. Å andra sidan har jag Zoya Storm på väg hem till mig. Känns som en värdig ersättare.

  2. Hittade det här i en presentask på Åhléns idag, man får med ett snyggt armband dessutom. Kostar dock 99 kr så lite dyrare än vanligt, men var man seg och missade det i julas har man en chans iaf.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

