China Glaze – Zombie Zest

Kollektion: Awakening Collection, Halloween 2010

Nu har jag under 20 stycken otestade China Glaze. Det börjar äntligen hända saker. Jag kämpar på.

Zombie Zest blev stående i och med att Orly It’s Not Rocket Science är typ en dupe. Det blir lätt så om man har två i princip identiska lack att man inte blir sugen på att testa det andra kort därefter. Lacket är ju härligt och det gör mig inget att jag har båda trots likheten. Basen är riktigt dyfärgad och skir men det är fyllt med underbart glitter som ser ut som glassflecks. Glittret är i guldgrönt och på naglarna ser det ut som en blandning mellan guld och olivgrönt. Jag fullständigt älskar kombinationen glitter och oliv. Man kan även ana viss duokromt skimmer men det är inte lättfångat.

Applicering: Det är helt ok men väldigt skirt. Tyvärr fick jag för mig att jag skulle få det här helt opakt igår kväll vilket gjorde att det blev alldeles för tjockt på nageln och det torkade därför aldrig. Jag borde ha låtit det vara efter tre lager och jag borde inte ha brytt mig om lite VNL. Men gjort är gjort och jag har nu lärt mig av det misstaget. Jag är säker på att det torkar fort om man inte överdriver med lack.

 

English:

Awakening Collection, Halloween 2010

An oldie but goodie. I really want to buy some of this year’s halloween polishes but I still have to try some more of all the China Glaze’s I have in my stash. I have at the moment 19 untried China Glazes.

Zombie Zest is a perfect halloween polish but it’s an almost dupe to Orly It’s Not Rocket Science and I think that’s why I haven’t tried it until now. The polish is gorgeous. It has a murky, sheer base and it’s filled with glitter/glass flecks in golden green which makes this look olive. I love the glittery finish of this but I don’t love the sheerness (is that even a word?)

Application: Sheer but easy to paint with. I should’ve used only three coats but I tried to make this opaque and that was a mistake. It got thick on the nail and never dried. I guess three coats is better and that it would dry faster that way.

 


 

20 reaktioner på ”China Glaze – Zombie Zest

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

