China Glaze – Exquisite

Kollektion: Breast Cancer Awareness 2012 Collection

Jag beställde två rosa lack ur denna kollektion och funderar på ytterligare några stycken. Det finns några mörkrosa krämlack som lockar. Igår lade Little Miss Nailpolish ut mitt gästinlägg hos henne. Jag visade då Exquisite som är ett sockersött babyrosa lack med glassflecks i silver. Ja, det är verkligen sött. Jag tycker att det är helt ok även om det inte är min färg. Någon gång ibland skadar det inte att använda ljusrosa lack och när det är för den goda sakens skull så känns det ju faktiskt bara bra.

Applicering: Aningens skirt men jag snålade och använde bara två lager. Det täcker nog bättre med tre men jag tyckte ändå att det såg ok ut med två. Det torkade normalsnabbt.

 

English:

Breast Cancer Awareness 2012 Collection

I have ordered two bottles from this collection and I’m thinking of order some more. There are some darker pink cremes that I would love to get my hands on. Exquisite is a baby pink polish with glass flecks in silver and it’s adorable. Yesterday Little Miss Nailpolish published my guest post on her blog and this was the polish in that post. I think it’s cute even if it’s not my color. Sometimes it’s fun to wear light pink, though.

Application: Good formula and I used two coats. Three hadn’t hurt but it looks ok with two coats. The dry time is normal.

 

 

8 reaktioner på ”China Glaze – Exquisite

  1. Så sockersött så jag nästan får en sockerchock! Absolut inte min färg, men lacket tillhör en kollektion som där delar av försäljningen går till en bra sak så även om färgen inte är min så tycker jag om det ändå!

    • Jag tänkte att det säkert räcker att du fick två bilder? Om du vill ha fler nästa gång så säg bara till. Har som jag skrev i en annan kommentar ett rosa glitterlack att skicka till dig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

