Orly – Au Champagne

Kollektion: Holiday Soiree Collection, Vintern 2011

Det var inte alls länge sedan jag såg detta hos Lacky Corner och det gjorde mig påmind om att jag själv har detta. Det var länge sedan jag lackade med Orly så jag grabbade tag i den flaskan idag. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men jag är positivt överraskad. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara finishen. Det torkar halvmatt och ser mjukt ut, ja, lite som sammet. Fluffig sammet? Jag kan inte hjälpa det, jag gillar det. Jag hoppade över överlack eftersom jag tycker om hur det ser ut matt. Nu bar jag inte detta så länge men jag kan lätt tänka mig att ha det som en manikyr under en längre tid. Det är inte kritvitt utan har en mjukare ton vilket kan vara bra att veta.

Applicering: Många har skrivit att det är skirt men jag lackade med två lager och då ser det ok ut. Visst hade blivit bättre med ett tredje men för mig räckte det med två. Det var lätt att måla med och det är inte vanligt när det kommer till vita lack. Torktiden kan jag inte uttala mig om, tyvärr.

 

English:

Holiday Soiree Collection, Winter 2011

When Lacky Corner showed this on her blog it reminded me of that I have that bottle too. I felt for trying this today ‘cause it was long time ago I painted my nails with Orly. I was surprised of how much I enjoy this. It dries almost matte and look soft, like velvet. Is this frost? In that case, I like white polish with frost finish.

Application: Good formula despite it’s white. I used two coats but maybe it’s better with three. I can’t tell if the dry time is good because I layered this immediately.

 


 

 

14 reaktioner på ”Orly – Au Champagne

    • När lönen kommer ska det klickas hem några lack. Får se hur många det blir. 🙂

      Vilka märken tänker du på? piCture pOlish beställde jag via Nailmail, LASplash via Cherry Culture och resten på eBay, 🙂

  1. Ping: Gina Tricot – Wicked Green « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

