China Glaze – Hello Gorgeous!

Kollektion: Breast Cancer Awareness Collection, 2012

Jag hade tänkt vänta med att visa Hello Gorgeous! så att ni inte blir bombarderade med China Glaze men när jag hade fotat det där lacket jag hade tänkt visa så blev jag missnöjd med bilderna. Ovanligt missnöjd dessutom. Vi pratar Jessica Pumpkin Delight som jag har på naglarna nu men bilderna blev skräp. Eller…inte bilderna egentligen men färgen stämmer inte alls överens med verkligheten. Blir så sur.

Det kan t.o.m. vara värt att lacka om i helgen för att försöka fota i dagsljus. I mitt vanliga fotoljus kom inte färgen fram alls vilket jag ofta upplever med det där jäkla ljuset. Undrar om man ska byta upp sig på kamera eller hitta en bättre ljuskälla? Jag har ett ljustält men min kamera kan inte alltid hantera det ljuset verkar det som. Grrr. Då får jag fota under en annan lampa som oftast funkar men ibland ställer den bara till det.

Nåja! Hello Gorgeous! får ni se idag och även det lacket gästade hos Little Miss Nailpolish här om dagen. Hello Gorgeous är väl att ta i men det är ett fint, ljusrosa finmalt glitterlack som även innehåller prismatiskt smått glitter. Jag kan tänka mig att detta liknar I Herd That och I’m Not Lion från On Safari men jag äger inte de lacken så jag kan inte säga säkert. Det ser lite beige ut på mig men det glittrar ändå fint…tills överlacket har ätits upp. Då blir det en matt, sandig finish som faktiskt ser lite cool ut men vill man att det ska glittra så är det bara till att slänga på mer överlack.

Applicering: Det är smidigt att lacka med och jag klarade mig med tre lager. Torkade fort gjorde det också.

 

English:

Breast Cancer Awareness Collection, 2012

I was supposed to show you Jessica Pumpkin Delight but the pictures was so bad that I don’t want to show you those. I think I have to try to take pictures in daylight because my indoor lightning killed the polish. :/

Well, once again I will show you China Glaze and I promise, I don’t want to bore you with China Glaze all the time but I had no choice today. Hello Gorgeous! isn’t bad though but it’s not gorgeous either. I showed this in a guest post at Little Miss Nailpolish the other day, check her blog out!

Hello Gorgeous! is a cute rose pink glitter polish with prismatic glitter as well. The glitter are tiny and it dries matte. It glitters with top coat but this one eats top coat and leave a matte sandy finish. I must say it looks cool that way but it’s better with a shiny look.

Application: Three coats and easy to paint with. Dries fast.

 

20 reaktioner på ”China Glaze – Hello Gorgeous!

  1. Det här är så mycket finare än vad jag föreställt mig. Själv köpte jag systerlacket United.

    Ljuskällor är ett ständigt problem. Jag föredrar att fota dagtid utomhus på helgerna, men ljustält och fågelrum får funka som stand in när inte det går. Plus att jag mer och mer går över till helt manuella inställningar på kameran. Men knepigt det är det!

    • Det ska bli kul att se hur United ser ut. Undrar om det skiljer mycket?

      Fågelrum? 🙂 Jag ska försöka lära mig Photo Shop så att jag kan fixa färgerna när de inte stämmer. Vill inte pilla för mycket i PS men ibland kan det bli nödvändigt. Jag kör manuella inställningar idag men utomhus kör jag på auto med en specialinställning för närbilder. Dagsljus är verkligen räddningen. Ogillar höst/vinter starkt.

  2. Ja, det ser ut att vara likt de du nämner, lite samma glitterkoncept. Jag tyckte finishen blev lite udda på dem…
    Jag som har bytt upp mig med kameran skulle rekommendera dig att satsa på fler och bättre ljuskällor. Det gör väldigt mycket mer skillnad än att byta kameran. För mig tror jag det är en rejäl blixt som gör att jag kan fota utan fotolampor snarare än kameran i sig. Och blixt kan man ju köpa separat om man vill.

    • Finishen blev snygg trots att den är matt. Kanske är det finkorniga glittret som gör det? Det blir liksom inte knottrigt utan sandigt. 🙂

      Jag kan tänka mig att det är ljuskällan som är hemligheten. Jag har ingen systemkamera men en bra, vanlig digitalkamera. Det värsta är väl att ljuset till ljustältet är lite för gult. Och det andra ljuset är lite för blått. :S

  3. Ping: China Glaze – Winter Holly « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

