China Glaze – Sunset Sail

Kollektion: Anchors Away, Våren 2011

Idag skulle jag äntligen beställa de efterlängtade Jade-lacken som jag har velat beställa under en lång tid. Idag var de jag helst ville ha slut på lager. Buhuuuu! Surt, sa räven! Hoppas de kommer in snart igen.

Igår när jag skulle välja lack blev jag plötsligt sugen på något nudigt. Jag försöker ju dessutom att minska på mina otestade China Glaze så det fick bli Sunset Sail som jag inte hade några som helst förväntningar på. Jag menar, det ser ju rätt trist ut i flaskan. Döm om min förvåning när jag upptäckte jag gillar det. Det verkar som att det går bra ihop med min hudton och jag får känslan av mannequin hands. Ja, det ser precis ut som de hudfärgade naglarna på provdockor. Inte otäckt, bara fränt. 🙂 Färgen är ljust beige med en aprikos ton och lacket har ett subtilt skimmer som oftast inte syns. Jag gillar’t. Och gissa vad, bilderna visar det inte korrekt. Det ser för gultonat ut på bilderna. :/ Jäjä.

Applicering: Blir lite ”randigt” när man målar men ser ok ut efter tre lager. Har en förmåga att rinna iväg om man har för mycket lack på penseln och inte är försiktig. Torkar normalfort.

 

English:

Anchors Away, Spring 2011

I felt for a nude color yesterday and tried Sunset Sail. This looks almost like the perfect mannequin color on me and I like the look. The color is beige with a little peachy tone and has some subtle silver shimmer. I had no expectations of Sunset Sail but I have to admit that I really like this. Too yellow toned in my pictures, unfortunately.

Application: A little runny if you’re not careful and have too much polish on the brush. Three coats and normal dry time.

 

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Sunset Sail

  1. Måste nog säga att det inte var ett lack i min smak faktiskt, fast jag kan tänka mig att det finns tillfällen när det passar bra. Själv är jag nog mer för knalliga färger, nude är inte riktigt min grej.

    • Det här är absolut inte ett lack jag brukar falla för. Men den här gången kände jag för nude och var på humör + att färgen kändes rätt på mig. Det kunde ju ha gått åt skogen.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

