LASplash – Golden Seahorse

Det var riktigt länge sedan jag köpte detta underbara glitterlack. Igår hade jag, trots en heldag med mamma på Allum, energi över till omlackning så efter att jag lackat med 2030 lade jag två lager med Golden Seahorse över och wow, så fint. Lacket har en härligt mintgrön bas och är fyllt med guldglitter. Det lägger sig på ytan och ser ut som guldigt strösocker. Efter två-tre lager med överlack ser det gudomligt ut. Även om det ser knottrigt ut i vissa ljus är det inget som stör för det glittrar så vackert. Nu är jag sugen på att testa de två andra LASpash jag har. Idag blir det massvis med bilder, hoppas ni inte tycker det är alldeles för många helt i onödan. Det var bara så svårt att välja ut så det fick bli ett helt gäng.

Applicering: Jag vet inte hur många lager som krävs på egen hand men här har jag två lager. Penseln gillar jag extra mycket då man får perfekt kontroll med den och formulan är toppen. Torkar fort gör det också.

 

English:

Yesterday I painted two coats of Golden Seahorse over 2030 and I’m glad I did. Golden Seahorse has a mint green base and it’s filled with gold glitter. It looks like the glitter is on top of the polish and it looks fantastic. Another polish to love. 🙂

Application: Very good formula and here I’ve used two coats over 2030. I don’t know how many coats this needs on it’s own. It dried very fast and needs two-three coats of top coat for that shiny look.

 

 

18 reaktioner på ”LASplash – Golden Seahorse

  1. Jag gillar många bilder! Ös på bara!! Fint lack var det också. En heldag på Allum är respekt. Jag blir dessutom alltid förvirrad på våningarna hit å dit och vet aldrig åt vilket håll jag ska gå 😀

  2. Gulligt! Påminner mig om Zoyas Crystal som jag köpte för ett tag sen och inte står ut med att bära för att det är lite väl gulligt, som en tioårings prinsessklänning typ. Men på andra gillar jag verkligen den här stilen 😀 Så det kan bli..

  3. Jag älskar Golden Seahorse! Det är ett av de LA Splash jag använt mest. Den och Blowfish Green. Sen har jag några jag kanske egentligen tycker är vackrare, men av någon anledning är det ändå GS och BG som jag plockar fram.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

