China Glaze – Blue Year’s Eve

Kollektion: Let It Snow Collection, Vintern 2011

Jag började denna blåsiga, gråa och regniga måndagsmorgon med att beställa sex Jade-lack. 🙂 Äntligen var de tillgängliga igen och det känns så kul att jag äntligen fått tummen ur att beställa de efterlängtade lacken. Vill ha mitt paket nu!

Igår kväll kom jag, i sista minuten, på att det är Mrs Datas Blå Måndag idag och passade då på att äntligen lacka med Blue Year’s Eve. Oh, det är en sån där blå som man bara kan älska. Blåa lack som detta är de bästa blå. Det är så vansinnigt vackert att titta på. Färgen är mörkt kornblå och det innehåller underbara glassflecks samt att det ser ut att skifta mot lila i vissa vinklar. Lystern och djupet i detta är fantastiskt och det bör ses irl. Inte ens min Clas Ohlson-belysning kunde ge detta en rättvis bild.

Applicering: Det här var lite rinnigt och besvärligt och tre lager ger det bästa resultatet. Lite längre torktid än normalt. Det är dock värt mödan.

 

English:

Let It Snow Collection, Winter 2011

Blue Year’s Eve is an amazing deep blue with glassflecks. It seems to flash in purple in some angles and it’s so perfect. Love this kind of blue shades.

Application: It’s rather runny and you need three coats. It dries not super fast but it’s so worth the trouble.

 

 

20 reaktioner på ”China Glaze – Blue Year’s Eve

    • Tack! 🙂 Det känns spännande och jag ser verkligen fram emot det paketet. Hoppas bara att man får se lite sol framöver. Nu ska jag minsann se till att pricka in alla soltimmar. Om det är sol är det bara holo som får användas. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

