Ciaté – Skinny Dip

Kollektion: Bottled Sunshine Collection, Sommaren 2012

Nu var det verkligen läge för ett somrigt lack. Ibland behöver man lysa upp tillvaron med att färgglatt lack- Jag har ju varit extremt nyfiken på att testa Ciaté som jag fick hem i September från Nailmail men det har inte blivit av att jag har testat förrän nu. Detta är alltså min första bekantskap med märket och Skinny Dip gjorde mig inte besviken. Bottled Sunshine ska alltså påminna om solen om sommaren. Skinny Dip tycker jag passar bra även på hösten då solen ligger lågt och man får den där brandgula känslan. Skinny Dip är inte bara orange. Det är ett glödande foillack där skimret är både orange och i guld och det skimrar och glittrar som bara den. Jag beställde två lack till ur den här kollektionen och är verkligen lika nyfiken på dom. Ett plus är ju de otroligt sötnötiga flaskorna med sina rosetter.

Applicering: Bra formula och penseln gillar jag väldigt mycket. Den är lite kortare så att man får bra kontroll. Det kan eventuellt vara lite rinnigt men det är bara om man har för mycket lack på penseln. Torktiden var normal.

 

English:

Bottled Sunshine Collection, Summer 2012

This is the first time I try Ciaté and my first impression is very good. The color is supposed to look like the sun in the evening or in the early morning. This is perfect to wear whenever you want. It’s an orange foil with lots of golden shimmer and sparkles like crazy. So beautiful.

Application: Good formula. I used three coats and I love the brush. It’s shorter than other brushes I have tried and that makes it easy to manage the polish. A bit runny if you have to much polish on the brush, otherwise it’s easy to handle. The dry time is normal.

 

 

24 reaktioner på ”Ciaté – Skinny Dip

  1. Härligt lysande! 😀 Nu blev jag sugen på en solvarm riktigt söt och mogen apelsin! 😉

    Jag har inte stött på ett enda Ciatélack jag inte gillat än så länge. Skinny jeans t.ex är helt magisk med sin underbara blå färg och one coat formula!! ❤

    • Men det är ju fint. Känner igen din känsla med önskelistan. Jag har dragit ner på lackinköpen en aning men då känner man att man ligger efter och fler och fler lack åker upp på önskelistan. Gulp.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

