China Glaze – Kaleidoscope Him Out

Kollektion: Kaleidoscope Collection, 2006

Det börjar ta på min otestade China Glaze-samling. Har 11 otestade kvar och äntligen känner jag att det är greppbart. Alltså, nu pratar vi ju bara China Glaze men det känns bra att ha betat av såpass många. Jag vet att det har varit mycket China Glaze det senaste och jag hoppas kunna variera mer framöver.

Inte för att det är tråkigt att lacka med China Glaze. T. ex. så blev jag förälskad igår kväll när jag lackade om till Kaleidoscope Him Out. Jag valde detta lacket enbart för Skimmerskuggans holofredags skull. Vädret är ju inte direkt optimalt för holo. Det är en isig blå med rejäl scattered (grova holopartiklar) holoeffekt. Som jag tycker om det här. Det är bara helt underbart. Vet inte vad man mer kan skriva. Jag har inte brytt mig om att vänta till att solen skulle titta fram så jag har tagit kort i lite olika ljusförhållanden.

Jag har testat alla lack ur kollektionen nu förutom ett. Funderar på om jag skulle orka att swatcha upp allihop…igen. Det vore kul men jag får se när jag får tid och motivation för det. 🙂 Om jag skulle göra en sammanfattning på kollektionen och använda de befintliga bilderna skulle det bli en himla massa olika kvalitet på bilderna. Vissa är tagna för längesedan och skulle nog må bra av en uppdatering. Jaja, vi får se. Det kanske inte glädjer någon med tanke på att lacken är svåra att få tag på nu.

Applicering: Det här är rejält skirt så jag har använt fyra lager på nästan alla naglar. Som vanligt bör man inte jamsa runt med penseln här då det gärna drar med lagret under. Annars torkar det fort och lätt.

 

English:

Kaleidoscope Collection, 2006

China Glaze again. I know! But this is just too gorgeous and amazing. If it wasn’t for holofriday I wouldn’t use a holo now ‘cause it’s grey outside and the sun is somewhere else. I don’t care ‘cause this is so lovely. Icy blue with scattered holo that is very visible. It’s so frikkin amazing. Oh, did I write that already? 🙂

Application: This is very sheer so I needed four coats. It’s tricky to paint with if you use too many drags at every coat. Try to use three drags at the most. Otherwise there’s nothing to complain about. It dries super fast despite four coats.

 

 

 

20 reaktioner på ”China Glaze – Kaleidoscope Him Out

  1. Det är ju lite jobbigt det där att man hela tiden får varierande kvalitet på bilderna, för jag vet att åtminstone jag känner ett ständigt behov av att uppdatera ungefär 80% av det jag har visat. 😦 Fast det är ju så klart tur att man utvecklas också. ;D

    Och jag blev påmind om hur fint det här lacket kan vara under min ABC-resa. Liiite blekt, men väldans fint ändå!

    • Utveckling är bra. Det känns dock mer och mer som att jag skulle behöva uppdatera kameran. Blä.

      Jag kommer så väl ihåg dina fina bilder på detta. Du lyckades verkligen fånga skönheten perfekt.

  2. Jag älskar Kaleidscope-holon. Inte på alla men vissa av dem. Det är den snyggaste scattered holo med riktigt grova partiklar som jag sett.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

