piCture pOlish – Pshiiit

Kollektion: Collaboration Shades

Min första bekantskap med piCture pOlish fick bli Pshiiit. Försöker fatta hur jag ska uttala det där men det låter bara knäppt. Det här är en mycket vacker grön som ser duokromisk ut. Det innehåller både blått och grönt skimmer men lacket ser mest grönt ut när man tittar på naglarna. Kameran fångar dock upp mest av det blåa skimret men vi vet ju alla hur det är med det där. I lacket finns det även gröna flakes vilket gör att detta blir unikt. Men…jag kände direkt att detta är likt något lack jag har om man tar bort flakesen. Jag funderar på om det är NYX Jungle. Ja, ganska lika faktiskt. Här snackar vi budget vs. lyx så om man klarar sig utan flakes funkar Jungle alldeles utmärkt.

Applicering: Mycket bra formula och två lager täcker fint. Har absolut inget att klaga på och det torkar fort.

 

English:

Collaboration Shades

Pshiiit is the first piCture pOlish I try and it’s a great first impression. The polish has shimmer in both green and blue but it’s mostly green on the nail. The camera captures mostly blue shimmer, that’s why it looks so blue toned. Imagine this more green. That’s not all. It has green flakes too and that makes this unique. Though, I thought this looked familiar and I remembered NYX Jungle. I think they are very similar, the only thing that isn’t the same is the flakes. Both shades are gorgeous but if you would like a cheaper one you should go with NYX.

Appliction: Great formula and it covers with two coats. The dry time is fast as well.

 

 

29 reaktioner på ”piCture pOlish – Pshiiit

  1. Jag tycker nog inte att flakesen tillför något riktigt så Jungle står fortfarande ohotad kvar på önskelistan. Men den är alltid slut eller finns inte när jag tänker att jag ska beställa den 😡

  2. Snyggt lack! Namnet, Tänk dig att du vill få någons uppmärksamhet, men måste göra det diskret. Klassisk amerikansk filmljud:)

  3. Kul att se pshiiit’s lack på fler ställen än hennes egen hemsida. Framförallt hos någon med lite längd på naglarna. Synd att flaskan såg så himla mycket roligare ut än det blev på naglarna. Och om jag ska försöka mig på en gissning så tror jag att pshiiit borde uttalas shiiit, som enligt engelskan. Jag motiverar detta med att hon som driver Pshiiit-bloggen är fransyska och har sett att fransmännen har förfranskat engelskans shit till pshit, för att stavningen stämmer bättre överens med hur de uttalar saker. Det är alltså min gissning. 🙂

    • Intressant gissning. 🙂

      Var tvungen att gå in på den sidan och kika. Har aldrig besökt den bloggen tidigare. Och vad kul att du nämner det där med längt på naglarna. Hade precis kapat naglarna här och kände mig så missnöjd med hur de blev.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

