Nail Art Sunday in a rusty way

Wohoo! Har precis kollat in det mest spännande formel 1-loppet på länge. Om det är någon som har tänkt kolla sammandraget ska jag inte berätta hur det gick. 🙂

Otroligt nog så är jag med på Lela’s NailArt Sunday. Det är väldigt kul att kolla in andras Nail Art men jag har inte grejat så mycket med det där själv och känner mig osäker. Idag blev jag sugen på att testa och drog fram några gamla Orly. Jag grundade med Orly Prince Charming som jag visade på bloggen för evigheter sen. Jag kommer att visa nya, lite fräschare bilder på det senare. Sen svampade jag så gott det gick med Orly Solid Gold. Solid Gold är ett matt lack som ser ut som rost på naglarna. Jag gillar resultatet men det blev ju inte perfekt. Måste ju börja någonstans. 🙂 Det viktigaste av allt. Det var dökul.

English: 

Today it’s Nail Art Sunday and I’m finally participating. I used two old Orly, Prince Charming as base and then I used I sponge to make some kind of gradient with Solid Gold. Solid Gold is matte and looks like rust on the nails. I really like the result even if it’s not perfect. But this was my first attempt and I found this really fun.

 

31 reaktioner på ”Nail Art Sunday in a rusty way

  1. Ja jösses. Har haft världens mest irriterade manuinder tiden det där F1-loppet gick. För att han var så upptrissad av spänningen. Håhåjaja… Och Forza Ferrari! 😉

  2. Det där var snyggt! annsofiesoderbergh: Jag är ingen expert på något sätt på det här, men det kan vara värt o. testa att bara måla försiktigt med penseln, det går rätt så bra att tona glittret på det sättet.

    • Tack så hemskt mycket. Jag blev riktigt nöjd. Innan jag tog bort det duttade jag på med guldskimmer som inte är matt precis uppe vid tippen och det blev ännu snyggare. Ångrar nästan att jag inte fotade det.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

